SEO Kolding

Mangler du hjælp til lokal SEO i Kolding? Så er du kommet til det rette sted, vi har hjulpet et hav af lokale virksomheder i Kolding med at sikre flere kunder digitalt. Hvordan gør vi det tænker du? Adtention A/S har været lokalt forankret i Kolding siden 1985, i vores lokaler på Dalbygade 40F 6000 Kolding.

Derudover har vi nogle af de dygtigste SEO specialister i Danmark. Med vores mere end 20 års sammenlagt SEO erfaring, ved vi hvad der skal til for, at du får maksimalt ud af diverse søgemaskiner med din søgemaskineoptimering.

Lokal SEO er ikke for alle virksomheder, og det kræver at der er et potentiale lokalt i Kolding, for at du kan få det maksimale ud af din nye SEO investering. Hvis du ønsker at vi tager en uforpligtende vurdering af dit lokale SEO potentiale i Kolding, så kan du bruge vores SEO beregner, ved at trykke herunder.

  • Ingen binding
  • Kompetente specialister
  • 300+ SEO projekter
  • Fokus på kvalitet
  • On page SEO og content-baseret SEO
  • Månedlig rapportering
Udregn din pris på SEO her

5 gode grunde til hvorfor du skal have et SEO samarbejde med Adtention

Hvordan laver man en søgeordsanalyse visualisering
  1. Vores SEO specialister har sammenlagt mere end 20 års erfaring med lokal SEO. Vi har hjulpet over 300 forskellige virksomheder med SEO, længere nede af siden kan du se nogle af vores SEO cases.
  2. Mange siger SEO ikke kan gå stærkt og det er en langsigtet process. Det er til dels også rigtigt, men gør man det korrekte forarbejde, og laver SEO på et strategisk plan, tænker kunderejsen igennem, og udvælger de rigtige søgeord fra start af, så ser vi i de fleste tilfælde at man kan opnå resultater indenfor 2-3 måneder.
  3. Med Adtention som SEO samarbejdspartner vil du altså opleve top professionelle og initiativrige SEO specialister som kan tage din virksomhed til nye højder i Googles søgeresultater.
  4. Inden vi indgår et samarbejde undersøger vi altid om din virksomhed har et SEO potentiale, vi laver nemlig ikke SEO for at tjene penge, vi laver SEO for at din virksomhed tjener penge. Derfor ved vi også gennem mange års erfaring at du skal ligge i minimum en top 5 placering på Google, før dine søgeord overhovedet giver dig et afkast på bundlinjen. Vi jagter ikke side 1 placeringer, vi jagter topplaceringer hos Adtention digitalt bureau.
  5. Du får adgang til vores kunde dashboard, hvori du vil kunne følge med i din søgemaskineoptimering, og hvordan dine søgeord udvikler sig. Dette betyder også for dig, at du har adgang til alt det vi laver, og derfor kan vi med sikkerhed sige vi er 100% gennemsigtige i alt hvad vi laver for dig, og hvad du får ud af vores samarbejde.
Læs mere om hvordan vi gør

SEO Cases

Herunder ser du nogle af vores vækst cases indenfor SEO. Kurven du ser herunder er stigning i organisk trafik, altså trafik fra Google som kommer igennem SEO.

Dit SEO bureau i Kolding

Med Google som den mest dominerende søgemaskine i Danmark, ved vi hvor vigtigt det er at være synligt lokalt. Hele 97% af alle søgninger forekommer på Google i Danmark. Det er altså også lokale søgninger, som den lokale frisør eller den lokale butik nede i midtbyen. Vi hos Adtention har hjulpet over 300 forskellige virksomheder, både nationalt, men også lokalt med SEO. 

Du er altid velkommen til at komme forbi vores Kolding bureau til en uforpligtende samtale, og er vi det perfekte match, er vi altid lige i nærheden.

Udregn din pris på søgemaskineoptimering


Vi er et 360 graders digitalt bureau

Som kreativt digitalt bureau sidder vi med alle de digitale, men også offline discipliner. Vi hjælper blandt andet kunder som, Intersport, LIDL, og Eurodan Huse med at skabe den røde tråd, og udvikle deres offline materiale, og vi hjælper også flere virksomheder med Google annoncering samt Facebook annoncering.

SEO danner fundamentet for at skabe endnu flere konverteringer og omsætning, i din forretning på andre markedsføringsplatforme også. Med Adtention som SEO bureau, sørger vi for at brugeroplevelsen bliver bedre på din hjemmeside, samt at din konverteringsrate bliver højere. Vi hjælper blandt andet også med at forbedre din kvalitetsscore på Google Ads, så du kan få endnu mere ud af dit budget og højere ROAS.

181%

Stigning i konverteringsraten

139%

Stigning i CTR

I forbindelse med udvikling af Solgt.com har Adtention haft til opgave at drive konceptet, udviklingen og digital markedsføring aktiviteter. Men vi har fået meget mere end blot deres know-how og ressourcer. Adtention fra start har været dedikeret på et niveau langt over hvad man kan forvente af et eksternt bureau. Det har skabt en unik løsning, som vi er ovenud tilfredse med og ser et stort potentiale i. Med Adtentions dedikation og høje kvalitet i leverancer, er vi gået fra ide til koncept på få måneder!”
Rasmus Pallesen, Solgt.com

Skal vi hjælpe dig?

Ønsker du at vi hjælper dig med din lokale online markedsføring? Så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Hvordan bliver du søgemaskineoptimeret lokalt?

Der er rigtig mange tiltag man skal være klar over når man skal nå til tops i Googles søgeresultater. Det er nemlig ikke bare at udvælge søgeord og flette dem ind på sin hjemmeside, også vælger Google at rangere ens hjemmeside i toppen.

Først og fremmest er det vigtig at udvælge sig den strategi som giver bedst mening for ens virksomhed. Dette kunne som eksempel være at man er en lokal virksomhed i kolding, men potentialet faktisk er større til at man kan brede sig ud i hele Danmark. Så vil det nemlig ikke give mening kun at lave lokal SEO, men faktisk også at ramme lidt mere brede søgeord så og derved har et større vækstpotentiale. Som virksomhed skal man gøre sig nogle tanker inden man går igang med online markedsføring, for hvis man ikke har konkrete strategiske valg på plads inden man går igang, så kan man hurtigt komme til at bruge en masse penge på markedsføring uden at få det ønskede afkast.

Dette kunne være at opsætte sine vigtigste KPI’er for lokal online markedsføring som fx.

  • Flere henvendelser
  • Mere trafik og eksponering af min virksomhed lokalt
  • Mere salg

Har man ikke de store ressourcer til markedsføringen, men man har masser af tid til at sparke salget i gang, så er kan lokal SEO være et rigtigt godt udgangspunkt at gå igang med selv, eller få hjælp til.

Herunder kan du se følgende optimerings muligheder og hvad vi som SEO bureau i Kolding vil kigge på.

SEO analyse

I den indledende analyse vil vi kigge på om potentialet overhovedet er for at sælge dit produkt eller ydelse med søgemaskineoptimering. Dette gør vi både ved at matche dig op mod dine konkurrenter, prøv at søg lokalt efter dine konkurrenter på Google. Dette giver dig et overblik over om du er konkurrencedygtigt, men også hvor langt foran dine konkurrenter er.

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalysen er her vi finder de udvalgte søgeord som kunne være interessant for din virksomhed, og for dine kunder at finde dig på. Mange laver en fatal fejl i søgeordsanalysen og går efter de søgeord der kan komme flest besøgende ind på, men ofte er det også disse søgeord der er mest konkurrence på, så man kommer til at bruge mange ressourcer på noget der ikke giver det ønskede afkast. Når vi arbejde med lokal SEO i kolding, så kigger vi på de søgeord hvoraf de kan give det hurtigste afkast, men også hvor der er mest vækstpotentiale.

Strategi

SEO strategien omhandler hvilke søgeord, hvilke konkurrenter du kan komme foran først, og hvordan du skaber en brugerrejse på din hjemmeside som dine kunder vil elske. Dette betyder også at når du begynder at få flere organiske besøgende igennem dine lokale placeringer, så er du også sikker på at du får dine ønskede antal salg eller henvendelser.

Det kan også være at salg slet ikke er dit primære mål med søgemaskineoptimering, men at dele viden og heraf skaffe en masse besøgende til din hjemmeside. Dette kan du bruge til at skabe en større fan gruppe af din virksomhed som du efterfølgende kan bruge til online markedsføring.

Teknisk SEO

Teknisk SEO sikre at din hjemmeside overholde Googles tekniske retningslinjer. Dette kunne som eksempel være at vi sørger for at din hjemmeside er hastigheds optimeret, så både Google syntes din hjemmeside er hurtigt men vigtigst at dine kunder ikke møder problemer på din hjemmeside når de surfer rundt. Det kunne også være noget så teknisk som hjemmesiden struktur, er den opdelt korrekt så Google kan finde alle dine landingssider og hvilke søgeord der er tilknyttet hvilke landingssider, alt dette har betydning for dine søgeords gode placeringer.

On page SEO

Når vi snakker om on page SEO, så betyder det at alt der direkte er af ændringer på din hjemmeside optimere vi. Dette kunne være at dit indhold som tekst og billeder er overordnet omkring en ydelse, men hvis du ønsker lokal trafik, skal dit indhold også optimeres lokalt. Dette kunne være som at nævne at vi laver lokal SEO i kolding, alt dette er med til at hjælpe Google til at forstå hvad vores landingsside omhandler. Det kan også være hvordan man linker rundt på hjemmesiden og leder brugerne rundt til de sider hvor de kunne have brug for mere information, så hvis du f eks. har brug for mere information omkring on page SEO kan du læse her.

Off page SEO

I denne process kigger vi på alle de tiltag der kan have effekt på dine søgeords placeringer på Google, uden for din hjemmeside. Dette kunne være tiltag som linkbuilding, hvilke ankertekster der er brugt på de links der peger ind på din hjemmeside, eller mere tekniske fejl som crawling fejl eller spam links, som kan have en stor betydning på dine søgeord.

Google my business

En af de absolut nemmeste tiltag man kan gøre sig brug af for at komme igang med lokal markedsføring, er Googles egen gratis virksomhedsprofil nemlig Google my business. Du har sikkert set den før når du har Googlet efter en virksomhed, så kommer deres oplysninger op, direkte ude i søgeresultatet, med både billeder samt rutevejledning og kontaktoplysninger. For at bruge Google my business mest effektivt til sin lokale SEO i kolding området, er det vigtigt at man implementere disse søgeord i sin beskrivelse samt titlen på virksomheden. Så vil du f eks. findes på tømrer kolding, så er det også vigtigt at du bruger dette i din virksomheds titel på Google my business. Derudover er det også vigtigt at man har en lokal adresse, så Google ved man ikke snyder med sin lokale placering, og sidst men ikke mindst er det vigtigt at man opfordre sine eksisterende kunder til at stjerne anmelde en på Google my business, dette er alt sammen en troværdigheds faktorer over for Google, at andre i lokalsamfundet i kolding bruger og kan lide din virksomhed.

Tracking

For at kunne måle på dine søgeords gode placeringer og den nye mængde trafik du nu får igennem Google, så er det vigtigt både for ens egen interesse men også for det KPI’er man har opsat, at man ved hvorhenne har de kræfter jeg lagt i SEO givet pote, og hvor skal jeg optimere nu. Alt dette kan man gøre med Google egne 2 værktøjer som Google tag manager, samt Google analytics. Google tag manager bruger du til at opsætte de ønskede mål du gerne vil måle på din digital markedsføring. Det kunne være nogen der ringer til dit lokale telefonnummer, eller udfylder din kontakt formular. På den måde kan du følge hvilke konvertering punkter der bliver brugt mest på din side, og heraf optimere yderliger på de landingssider der er vigtige. Google analytics får så de her mål du har opsat i Google tag manager, og efterfølgende kan du se i dit analytics dashboard hvilke marketing kanaler der har skaffet dig dine nye kunder og potentielle kunder.