SEO Odense

Vil du også have topplaceringer med SEO i Odense? Så er du kommet til det helt rette bureau. Når du ønsker at få gode placeringer i de organiske søgeresultater på Google, og de resterende af søgemaskinerne, så er det nødvendigt at optimere din hjemmeside ud fra de retningslinjer som Google gør brug af.

Vi hjælper dig gerne med at tage dine placeringer til nye højder, og samtidig med at skabe større omsætning, så du kan mærke vores arbejde på bundlinjen. Det er vigtigt for os, at det giver mening for at dig, at du benytter os til at lave SEO på din hjemmeside.

  • Ingen binding
  • Kompetente webudviklere
  • 300+ hjemmesideprojekter
  • Fokus på kvalitet
  • Transparente processer
  • Fast og løbende dialog
Kom i kontakt med os

SEO med målbar effekt

Hvordan laver man en søgeordsanalyse visualisering

Når vi skal fungere som dit SEO bureau, er det vigtigt at vi måler på de rigtige KPI’er, og at vi arbejder ud fra en strategi, der giver dig værdi. Derfor er det også vigtigt at vi har en tæt dialog omkring hvilke søgeord der er mest relevante for netop din virksomheds hjemmeside.

For at vi kan opnå de bedste placeringer, er det nødvendigt at fokus bliver lagt på emner/søgeord, hvor i har mulighed for at rangere, og hvor jeres konkurrenter på de pågældende ikke står så markant stærkere, at i får svært ved at være med.

Skal vi arbejde med lokal SEO, er det ligeså vigtigt at have fokus på de rette søgeord, som det er når det er national og international SEO. Hvis man bare går efter de store søgeord, som er mere nationale, når man fx kun har et værksted i én by, så vil man ikke få ret meget relevant trafik, og derfor vil antallet af potentielle kunder som rent faktisk bliver til kunder, ikke være særlig stor.

Vi sørger her for, at i får en rapport hver måned, så i kan få indblik i, hvad vi laver, og hvad vores arbejde har resulteret i. På den måde er det også nemmere for jer at forstå hvordan vi bringer værdi til jeres forretning. Vi sørger samtidig for, at vi har fast, løbende dialog med dig, så både vi og dig kan få input til nye tiltag m.m.

Mikkel – SEO Specialist

SEO Specialist - Mikkel

Sådan sørger vi for bedre placeringer

For at man kan opnå gode placeringer i søgemaskinerne, er der mange faktorer som spiller ind. SEO er en disciplin der dækker over en lang række faktorer, og det er en disciplin der konstant udvikler sig. Disse faktorer er bl.a. linkbuilding, meta- titler og beskrivelser, indholdsforfatning og meget mere. Herunder kan du læse lidt om de nogle af de ting vi arbejder med, når vi laver SEO for vores kunder:

Meta- titler og beskrivelser

Hvis man ønsker at finde noget bestemt på nettet, så starter det ofte med en søgning på Google. Her dukker der så en lang række resultater op i søgeresultatet. Det kan se ud på mange forskellige måder, alt afhængig af hvad det er man søger på. Det kan være at man fx leder efter en automekaniker i ens lokalområde, og derfor kunne man her søge efter “automekaniker odense”, hvorefter man så får resultater som repræsenterer de forskellige hjemmesider og virksomheder som rangerer på dette søgeord.

De organiske søgeresultater for hjemmesiden er her delt op i titler og beskrivelser. Disse skal så vidt muligt gerne være udfyldt, så de indeholder det, eller de, søgeord som man ønsker at rangere på. På den måde forstår Google bedre hvad det er siden handler om, og brugerne kan se, at dit resultat passer til det som de har søgt på. Derudover kan man med fordel udfylde titlen med argumenter for, hvorfor brugerne skal klikke på dit resultat, fremfor konkurrentens. Det er afgørende, at disse er udfyldt korrekt, for at brugerne kan se hvad siden handler om, og for at man får mest muligt ud af den plads man har tilgængelig i søgeresultaterne.

Linkbuilding

Links til din hjemmeside fra andre hjemmesider, er med til at forstærke din troværdighed overfor Google. Derudover er det også med til at gøre din hjemmeside mere relevant overfor Google. Man kan sammenligne det lidt med fundamentet i et hus – Uden det er det svært at bygge et hus.

I Googles øjne kan man sammenligne det med, at nogen synes godt om din side på Facebook. Det er med til at øge troværdigheden overfor andre, og på samme måde er links til din hjemmeside med til at øge din hjemmesides troværdighed overfor Google. Derfor rangerer Google også din hjemmeside højere i de organiske søgeresultater.

Så er der det relevansmæssige aspekt. Det skal forstås på den måde, at din side bliver mere relevant ift. den/de søgeord som du ønsker at rangere højt på. Det sker ved at få links fra sider, som handler om den branche som din virksomhed befinder sig i. Her kan vi igen tage fat i eksemplet med en mekaniker. Her ønsker man, at få links fra hjemmesider der handler om biler, og hvis man kan få links fra sider der specifikt handler om ens branche, så er det naturligvis en fordel. Jo flere links din hjemmeside får fra andre hjemmesider, som handler om noget relevant ift. din hjemmeside, jo bedre vil Google kunne forstå, hvad det er din hjemmeside handler om.

Duplikeret indhold

Det kan virke fristende bare at kopiere indhold fra en side til en anden, og rette lidt til i teksten, hvis de to sider minder meget om hinanden. Det kunne fx være to produkter, som minder meget om hinanden, fordi de måske er forskellige størrelser af samme model. Vil man dog gerne rangere de to sider med produkterne hver for sig, så er det en dårlig ting, at indholdet på de to sider er tæt på ens. Det skyldes, at Google godt kan genkende, at indholdet næsten er ens, og Google vil så vidt muligt gerne vise brugerne der søger unikt indhold. Det samme gælder kopieret indhold fra andre hjemmesider. Det kan her også være produktbeskrivelser som man har fået tilsendt fra producenten af produktet, og dette kan være det samme som befinder sig på producentens egen hjemmeside.
Google vil straffe ens placeringer, hvis den kan se, at indholdet du har på en landingsside, er meget lig det som befinder sig enten på din egen hjemmeside, eller på en anden virksomheds hjemmeside. Derfor er det vigtigt at undgå.

Disse er blot enkelte af de tiltag, som kan være med til at forbedre jeres placeringer, og i hvor høj grad man benytter de forskellige, afhænger af, hvor meget af dette i allerede har styr på, og om der rent faktisk er et problem med disse som skal udbedres.

Graf af organisk SEO trafik
Graf af organisk SEO trafik

Skal vi give et bud på dit SEO projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit SEO projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig til at få endnu bedre placeringer.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Frisk på mere?

Under online markedsføring, eller online marketing, hører en bred vifte af medier, og dermed også en lang række muligheder for at øge omsætningen via jeres hjemmeside. Her er der tale om fx Google Ads, Facebook annoncering, e-mail markedsføring og mange flere.

Der kan være en god synergieffekt imellem SEO, og flere af disse medier, og derfor kan man med fordel benytte mere end bare en af dem, og få mere ud af dem hver især. Du kan læse lidt mere om nogle af de forskellige medier herunder:

Google Ads

Disse er de annoncer som du typisk ser i toppen af Google. Det kan enten være som tekstannoncer, eller som produkter der vises i den karrusel, som ofte vises i toppen af søgeresultaterne. Dog indebærer det også det der hedder display annoncering, samt annoncering på YouTube.
SEO og Google Ads er to medier/kanaler, som har rigtig gode synergieffekter imellem sig. Det skyldes, at man kan få mere ud af ens annoncekroner på Google Ads, hvis man optimerer indholdet på ens side. Derfor kan disse to medier i kombination med hinanden give rigtig god mening.

Facebook annoncering

Med annoncer på Facebook er der flere muligheder for yderligere at udnytte den trafik du allerede får, og det giver mulighed for at du kan ramme præcis din målgruppe med annoncer, som er skræddersyet til dem.
Det der også gør det attraktivt er, at du kan annoncere mod brugere som allerede har besøgt jeres hjemmeside. Derfor er der større sandsynlighed for, at de vil konvertere, hvis de bliver eksponeret for jeres virksomheds annoncer. På den måde kan man potentielt transformere brugere, som ikke ville have konverteret, til nye kunder.

E-mail markedsføring

Har du mange brugere som har skrevet sig op til jeres nyhedsbrev, men ser ikke rigtigt det store afkast på disse? Så kan e-mail markedsføring være en mulighed for at konvertere nogle af de brugere, som er skrevet op allerede, til nye kunder. Det kan være oplagt for både at skabe noget troværdighed hos dine brugere, men også for at skabe mere salg gennem dem, som allerede er skrevet op til jeres nyhedsbrev.