Hvad er SEO? SEO betyder “Search Engine Optimization”, hvilket betyder “Søgemaskineoptimering” på dansk. Denne del af markedsføring handler derfor om, at gøre din hjemmeside så brugervenlig som muligt over for potentielle kunder, men også Googles robotter. Det skal være nemt at navigere rundt på din hjemmeside, og der skal være indhold, som leverer værdi til kunderne. Samtidig skal disse optimeringer også være med til at fortælle Googles robotter, hvad din hjemmeside handler om, så de kan give dig de placeringer på Google som du fortjener.
Da søgemaskiner, såsom Google, anvender mere end 200 forskellige algoritmer til at vurdere, hvordan du skal placeres i søgeresultatet, så kan det være en vanskelig verden at bevæge sig ud i. Det er desværre de færreste virksomhedsejere, som har tid til at tage sig en uddannelse i SEO, og derfor står vi klar til at hjælpe dig med at forbedre din online tilstedeværelse, og skabe gode resultater til dig og din virksomhed.
Hvad er fordelen ved at opnå en top placering i søgeresultaterne? Når du opnår en top 3 placering på et givent søgeord, som er vigtigt for dig og din forretning, vil du typisk opleve flere kliks, flere kunder og mere omsætning.
SEO har visse primære arbejdsområder som man arbejder med for at opnå de ønskede placeringer. Her taler man om on-page og off-page optimering. On-page vil være alt det arbejde, som bliver foretaget direkte på din hjemmeside og kan være alt fra content til teknisk SEO til meta tags og meget mere. Det handler om at gøre din hjemmeside relevant og give de besøgende en god oplevelse.
Når man optimerer med henblik på off-page SEO, arbejder man med emner såsom linkbuilding, der har til formål at øge din hjemmesides troværdighed og autoritet overfor Google. En af fordelene ved at øge den organiske trafik, er at dette er gratis trafik sammenlignet med det du f.eks. får gennem Facebook annoncering og Google Ads. Med SEO er der ingen klikpriser eller annoncebudgetter, der skal tages højde for. Dette er blot hårdt arbejde og en gennemført datadrevet strategi, der giver resultater.
Når man arbejder med SEO skal man typisk anse dette som værende en del af den langsigtede strategi til en virksomhed. SEO er en pull-strategi og derfor kan man opleve, at der kan gå lidt tid før at man virkelig mærker effekten af arbejdet. Alligevel oplever vi typisk at, hvis man har arbejdet med SEO på sin hjemmeside før og har skabt et fornuftigt fundament, så oplever mange et positivt afkast allerede efter 3 måneder. Hvis man derimod ikke har arbejdet med SEO før, og vi skal være med til at bygge det op fra bunden, så kan det godt tage 6 – 8 måneder før at man mærker effekten af arbejdet.
Adtention tilbyder søgemaskineoptimering til din virksomheds hjemmeside så i kan få flere leads og mere konverterbar trafik.
Læs mere om hvordan vi vil gøre