SEO Vejle

Leder du efter et SEO bureau der kan hjælpe dig med SEO i Vejle? Så kan du stoppe din søgen her. Vi hjælper dig hellere end gerne med din SEO-opgave, om det er lokalt, nationalt eller internationalt.

SEO, eller søgemaskineoptimering, giver dig mere synlighed i Google, og det resulterer typisk også i flere brugere, som besøger din hjemmeside. Det afgørende er dog ikke flere besøgende – det der giver brød på bordet er salg. Derfor er det vigtigt, at du får de rigtige besøgende ind på din side, som giver mere salg, og det er netop det vi hver dag stræber efter i vores arbejde med SEO.

Herunder kan du læse om, hvorfor du skal vælge os:

  • Ingen binding
  • Kompetente specialister
  • Fokus på at skabe resultater – Både økonomisk & placeringsmæssigt
  • Rådgivning & sparring – Vi giver gode råd og vejledning
  • Fuld gennemsigtighed
  • Fast og løbende dialog
Kom i kontakt med os

Flere relevante besøgende og mere omsætning med SEO

Selvom du måske har en flot, brugervenlig og konverterbar hjemmeside, så er det ikke ensbetydende med, at kunderne kommer væltende ind ad jeres digitale fordør. For at i får flere kunder gennem jeres hjemmeside, er det naturligvis vigtigt, at den i første omgang er synlig for brugerne. Det kan i bl.a. gøre med gode placeringer i de organiske søgeresultater på diverse søgemaskiner. Det kræver en skræddersyet SEO løsning.

Her er det nemlig ikke lige meget hvilke brugere der kommer ind på jeres side. Hvis 90% af de brugere der kommer ind på jeres side kun er der for at læse informationer, så er der ikke så stor sandsynlighed for, at de konverterer. Derfor er det vigtigt, at man fokuserer ens indsats dér, hvor der er størst indtjeningsmæssigt potentiale. Det er sådan vi arbejder med SEO, så vi sikrer, at i hurtigst muligt kommer til at kunne mærke vores arbejde på bundlinjen. 

Dette gælder både når man arbejder med lokal SEO, og når man arbejder med national SEO. Arbejder vi med fx en automekaniker der befinder sig i Vejle, så er det vigtigt, at man baserer sine søgeord på netop den placering. Derfor er det vigtigt at man foretager en søgeordsanalyse, ud fra den lokation man arbejder med, og ikke kun arbejder med nationale søgeord, da disse både vil kræve flere ressourcer at rangere på, samt at de vil give en stor andel irrelevante besøgende.

Det er altså altafgørende, at man benytter den rigtige SEO-strategi, hvis man skal have mest muligt ud af ens SEO arbejde.

Vi er dit SEO bureau fokuseret på vækst

Med den rigtige strategi og tilgang, kan SEO skabe større omsætning for dig og din virksomhed. Gode placeringer er ikke meget værd, hvis det er på de forkerte søgeord. Derfor har vi altid dialog med dig om, hvad der er vigtigst at fokusere på for dig i din forretning, for at du tjener penge.

Vi har hjulpet en bred vifte af virksomheder med ikke kun at få bedre placeringer, men også med at få mere relevante besøgende, og mere omsætning. Herunder kan du læse om én af de virksomheder vi har skabt bedre resultater for.

84%

Stigning i synlighed

62%

Stigning i antal besøgende

2806%

Stigning i omsætning

500%

Flere søgeord i top 3

“Jeg startede hos Adtention med ren SEO i midten af 2020, hvor de virkelig har hjulpet mig med at tage min webshop til nye højder, og skabt en drastisk stigning i organisk trafik. Efter blot få måneder med super gode resultater på SEO-delen, valgte jeg at teste google ads af hos dem også. Google ads delen har de også virkelig vist stærke resultater på, som igen har hjulpet mig med at skabe en meget flot vækst i omsætningen. De er altid hurtige på telefonen/mail hvis man har spørgsmål eller mangler hjælp, og kommunikationen spiller bare 100% med en gennemgang hver måned, af hvad de har lavet for mig”
Lukas, Streetwearevolution.dk

Hvordan laver man en søgeordsanalyse visualisering

Mikael – Head of Marketing

Mikael Sørensen

Synergien mellem kanaler

Vi er ikke blot et SEO bureau – vi kan også sørge for at hjælpe dig med din Facebook annoncering, din Google Ads eller din email marketing. Alle disse medier indenfor online markedsføring har gode synergieffekter med SEO, og kan fungere til at skabe endnu mere værdi i din forretning.

Facebook annoncering:
Med Facebook annoncering får du adgang til annoncering til et stort publikum, og vi har mulighed for at målrette dine annoncer mod netop din målgruppe. Derudover kan du målrette din annoncering mod brugere, som har besøget din hjemmeside, og på den måde øge sandsynligheden for, at brugere som allerede er begyndt at bevæge sig ned igennem den famøse salgstrakt, rent faktisk konverterer. Til sidst kan man også bruge annoncering på Facebook til at øge ens synlighed, ved at annoncere mere bredt, og på den måde få skabt brand awareness.

Google Ads:
Tager vi Google Ads, så er dette bl.a. de annoncer du ser i toppen af Google, enten som tekstannoncer, eller som produkter der typisk vises øverst i søgeresultatet. Google Ads er et annoncerings-medie, som især har gode synergier med SEO. Dette skyldes, at man med det rigtige indhold kan være med til at forbedre ens performance på Google Ads, og på den måde få mere ud af ens annoncekroner. På den måde kan det blive billigere for dig at få potentielle kunder, og det kan spille en afgørende rolle, hvis du konkurrerer i et marked, som er præget af høj konkurrence.

Skal vi give et bud på SEO i Vejle?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit SEO-projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dine placeringer til nye højder.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Hvor starter SEO?

Din organiske placering i Google, og andre søgemaskiner, afgøres af et væld af faktorer, som har større eller mindre indflydelse på din placering. Disse kan fx være duplicate content, hjemmesidestruktur, linkbuilding, indhold og meget mere. Derfor kan det også virke lidt som en jungle, når man skal vurdere, hvor man skal starte. Dette afhænger i høj grad af, hvad udgangspunktet er. Typisk vil vi starte med at lave en SEO analyse af hjemmesiden, hvor vi vurderer hvilke søgeord vi bør starte med at arbejde med, hvilke on page og off page faktorer vi bør arbejde med, for at danne det bedste grundlag for, at vores SEO optimering kommer til at bære frugt. Er der fejl eller mangler på siden, som vi ikke selv kan udbedre, giver vores SEO specialister dig besked om, hvad der skal udbedres, og eventuelt hvordan. Derudover kan det være nødvendigt at foretage optimeringer på siden, som kan være med til at øge konverteringsraten, så i får mest muligt ud af jeres besøgende.

Herunder kan du læse nogle af de punkter, som er vigtige at arbejde med, når man arbejder med SEO:

Søgeordsanalyse

Hvis du har undersøgt SEO før, så har du nok hørt om at man laver en søgeordsanalyse som noget af det første, når man ønsker at gå i gang med at arbejde med SEO. Det gælder også lokal SEO i Vejle, hvor det er vigtigt, at man får den lokale del med. Her er der igen et spørgsmål om at få de rigtige, relevante besøgende ind på hjemmesiden. Tager vi eksemplet med en automekaniker igen, ville man aldrig arbejde efter søgeordet “automekaniker”, hvis ens fysiske placering udelukkende er i Vejle. Det vil ikke kun kræve mange ressourcer at få en god placering på det søgeord, men det vil også give en masse irrelevante besøgende, hvis man formår at komme op på side 1 på søgeordet.

Derfor er det altså vigtigt, at identificere de rigtige søgeord for netop din virksomhed. På den måde sørger du for, at der er størst sandsynlighed for, at dine besøgende konverterer, og at du beholder dine gode placeringer.

For at Google tager din hjemmeside i betragtning til en placering i top 5 eller top 3, og dermed opnå resultater, er det nødvendigt at din side har en vis mængde autoritet og relevans. Hvordan skaber man så det?

Godt du spørger – Det er her linkbuilding kommer ind i billedet. Linkbuilding er når man “bygger” links fra andre hjemmesider, ind til din egen hjemmeside. Det er en vigtig del af SEO, og det er afgørende, at de links der tilgår din hjemmeside er relevante. Det er ikke et spørgsmål om kvantitet over kvalitet. Søgemaskinerne kigger på, hvad siden som linker til din hjemmeside handler om, og det er med til at informere dem om, hvad din hjemmeside handler om. Dermed er det også med til at fortælle Google og andre søgemaskiner, hvilke søgeord som din hjemmeside bør rangere på, ud fra hvad siden vurderes til at handle om.

Linkbuilding kan laves på flere måder – Man kan købe links hos andre hjemmesider, man kan lave det der hedder outreach linkbuilding, også kan man som en sidste mulighed få links til ens hjemmeside ved fx at oprette brugere på hjemmesider der tillader at man fx har links på ens profil, og på den måde linkes der til ens hjemmeside.

Indhold på hjemmesiden

Indhold er en hjørnesten i SEO. Det er vigtigt at have indhold på siden, som matcher det som brugerne spørger om. Disse tekster, som skal være på siden, skal naturligvis indeholde det søgeord du gerne vil rangere på, for at søgemaskinerne forstår, hvad det er den enkelte landingsside handler om. Derudover kan det også være en god idé, at skrive om emner/søgeord der omhandler relaterende emner. På den måde gør man det nemmere for søgemaskinerne, her især Google, at forstå hvad det er landingssiden handler om.

Det indhold som skrives, skal altså gerne være optimeret til SEO, men det er i sidste ende vigtigst at indholdet er skrevet til brugerne, så de kan få noget ud af teksten. Hvis du leverer et godt stykke indhold, som kan svare på alle brugernes spørgsmål, vil brugerne højst sandsynligt opholde sig på siden i længere tid, hvilket er positivt, fordi det også er med til at fortælle Google, at sidens indhold er relevant for brugerne, og derfor skal landingssiden have en bedre placering.