Andre digitale markedsføringskanaler
Under digital marketing ligger der en lang række forskellige kanaler/medier. Her er der både Google Ads, Facebook Annoncering, e-mail markedsføring, LinkedIn annoncering og meget mere. De er alle en del af de forskellige discipliner, som kan benyttes til at øge omsætningen gennem din hjemmeside. Her kan SEO være med til at støtte op om disse, da man via især Facebook kan vise annoncer til brugere, som allerede har besøgt din hjemmeside, og på den måde sørge for, at brugere som er mere købsparate, igen bliver eksponeret for jeres brand.
Google Ads
Google Ads kan være med til at sikre, at du får en placering helt i toppen af Google. Dette gælder både med tekstbaserede annoncer, samt de produkter som vises øverst i Google, som hører under det der hedder Google Shopping. Her kan SEO også være værdiskabende for Google Ads, da bedre tekster, som handler om de søgeord som man ønsker at annoncere på via Google Ads, kan være med til at gøre, at man får mere ud af ens annoncekroner.
Facebook annoncering
På Facebook kan man annoncere til de kunder, som er en del af ens målgruppe, og på den måde får man en mere målrettet og effektiv annoncering. Derudover kan man sørge for, at de brugere, som allerede har besøgt hjemmesiden, ser indhold fra den igen.
E-mail marketing
E-mail markedsføring kan være en meget effektiv måde at fastholde kunder på, da man har flere forskellige muligheder for, at gøre brugerne opmærksomme på netop det din virksomhed tilbyder. Har du allerede en god liste af brugere som har skrevet sig op til at få nyhedsbreve fra din virksomhed, kan det være en oplagt mulighed for at få mere ud af de brugere som er skrevet op til det.
Derudover er der også annoncering på LinkedIn, Snapchat, TikTok og mange flere medier, som kan være med til at både at skaffe flere besøgende til din hjemmeside, men det skulle også gerne være med til at skabe øget salg. Når du ønsker at slå dine konkurrenter i det digitale landskab, kan det være en god idé at benytte mere end et medie ad gangen. Så kan du også diversificere dine indkomststrømme, så du ikke taber nær så meget omsætning, hvis der sker noget uventet på ét medie, fordi du også får omsætning fra andre kilder/medier. Vi har efterhånden hjulpet mange virksomheder med deres online marketing, og vi kan hjælpe dig med at skabe synergi mellem dine kanaler