Frisk på mere?
Under online markedsføring, eller online marketing, hører en bred vifte af medier, og dermed også en lang række muligheder for at lokke flere kunder til butikken, som kan øge omsætningen via jeres hjemmeside. Her er der tale om fx Google Ads, Facebook annoncering, e-mail markedsføring og mange flere.
Der kan være en god synergieffekt imellem SEO, og flere af disse medier, og derfor kan man med fordel benytte mere end bare en af dem, og få mere ud af dem hver især. Du kan læse lidt mere om nogle af de forskellige medier herunder:
Google Ads
Disse er de annoncer som du typisk ser i toppen af Google. Det kan enten være som tekstannoncer, eller som produkter der vises i den karrusel, som ofte vises i toppen af søgeresultaterne. Dog indebærer det også det der hedder display annoncering, samt annoncering på YouTube.
SEO og Google Ads er to medier/kanaler, som har rigtig gode synergieffekter imellem sig. Det skyldes, at man kan få mere ud af ens annoncekroner på Google Ads, hvis man optimerer indholdet på ens side. Derfor kan disse to medier i kombination med hinanden give rigtig god mening.
Facebook annoncering
Med annoncer på Facebook er der flere muligheder for yderligere at udnytte den trafik du allerede får, og det giver mulighed for at du kan ramme præcis din målgruppe med annoncer, som er skræddersyet til dem.
Det der også gør det attraktivt er, at du kan annoncere mod brugere som allerede har besøgt jeres hjemmeside. Derfor er der større sandsynlighed for, at de vil konvertere, hvis de bliver eksponeret for jeres virksomheds annoncer. På den måde kan man potentielt transformere brugere, som ikke ville have konverteret, til nye kunder.
E-mail markedsføring
Har du mange brugere som har skrevet sig op til jeres nyhedsbrev, men ser ikke rigtigt det store afkast på disse? Så kan e-mail markedsføring være en mulighed for at konvertere nogle af de brugere, som er skrevet op allerede, til nye kunder. Det kan være oplagt for både at skabe noget troværdighed hos dine brugere, men også for at skabe mere salg gennem dem, som allerede er skrevet op til jeres nyhedsbrev.