Flot hjemmeside design med Adtention

En af din hjemmesides vigtigste punkter er designet. Det er nemlig det, dine besøgende ser og skal navigere i.

Din hjemmesides design skal udstråle din virksomheds identitet, og ved første øjekast fange dine besøgendes opmærksomhed. I gennemsnit har du nemlig cirka syv sekunder til at gøre dig interessant nok til, at de bliver hængende – og i bedste fald konvertere dem, så din investering tjener sig hjem.

Det stiller store krav til, hvordan dit hjemmesidedesign ser ud, og hvordan din navigation fungerer. Dertil kommer alle de små ting, der kan gøre den store forskel for den enkelte. Et godt hjemmeside design er altså ikke udelukkende en æstetisk ting, men handler i høj glad også om funktionalitet og brugervenlighed.

At designe en hjemmeside er et komplekst emne, men hos Adtention webbureau er du i trygge hænder. Vi har leveret professionelle hjemmesider mange gange før, og vi har resultaterne til at bakke det op. Vi har mange succesfulde projekter i bagagen.

  • Grafiske designere og Art Directors
  • 50+ års erfaring med design
  • Forståelse for UX
  • Designet er 100% ejet af dig
  • Ingen uforudsete regninger
Kontakt os
Få et prisestimat på din opgave
1
2
3

Hvilken type webløsning søger du?

Hvilken type løsning søger du?*

Services relateret til hjemmeside design

Færdigt arbejde!

Sådan ser slagkraftig markedsføring ud, hvis du spørger vores kunder. Dyk ned i nøje udvalgte cases fuldstændig blottet for selvforherligelse. Kun ren og skær effekt.

Et hjemmeside design dine kunder forstår

En simpel tommelfingerregel indenfor hjemmeside design er, at du skal kunne fange dine besøgendes opmærksom indenfor syv sekunder, og ellers er den besøgende videre.

Det er derfor vigtigt at vide, hvordan du optimerer pladsanvendelsen på din hjemmeside samt hvordan du sikrer en databaseret prioritering af elementer, så dét, der bedst hjælper dine besøgende med at konvertere og dermed opfylde de mål, du har for din hjemmeside, placeres først.

Det skal nemlig være nemt for den besøgende at danne sig et overblik i det visuelle hieraki. Det hjælper dem bl.a. med at finde ud af, hvad hjemmesiden handler om og at finde det, de søger.

Med udgangspunkt i den filosofi, og din virksomheds identitet og de mål, du har sat dig, er du garanteret et godt fundament for dit hjemmeside design.

Som vi plejer at sige;
“Et hjemmeside design er ligesom en joke. Hvis du skal skære det ud i pap, fungerer det ikke.”

Læs om hvordan vi bygger hjemmesider

Sådan arbejder Adtention med hjemmeside design

Det ville være ren magi at kunne knipse med fingrene, og på få sekunder trylle et professionel hjemmeside design frem. Sådan fungerer det dog ikke helt i den virkelige verden. Vores proces består af mange forskellige overvejelser og beslutninger. Her kan du se hvad vi vægter, når vi designer din hjemmeside.

Vi laver hjemmesider med en mobile-first tilgang

60% af alle europæiske hjemmesiders trafik kommer fra mobiltelefoner. Derfor er det også vigtigt, at din hjemmeside er designet med henblik på, at den både er flot og funktionel på mobile enheder.

Derudover bør du også have i mente, at mobile enheder i gennemsnit har en konverteringsprocent på 1.5-2%, mens den fra computere er 2-3.5%. Er du eksempelvis en B2B-virksomhed, bør du overveje at lægge din energi i desktop-versionen af din hjemmeside, da vi ser, at de fleste B2B-kunder handler fra computer fremfor fra mobile enheder. Omvendt er B2C-segmentet glade for tablet og mobiler, når de handler på internettet.

Hos Adtention anbefaler vi altid, at dit hjemmeside design bliver lavet til både mobil og desktop. Er dit budget ikke til to designudkast, tager vi udgangspunkt i din unikke målgruppe og deres adfærd. Driver du eksempelvis en webshop med tøj målrettet unge privatkunder, der er vant til at handle mobilt og fra små skærme, tager vi ikke udgangspunkt i et stort desktop-setup.

Er du i tvivl om hvor du skal starte, er du mere end velkommen til at ringe til os. Vi guider dig gerne med udgangspunkt i dit status quo, bedømmer opgavens omfang og giver dig et estimat på, hvad et nyt design vil koste.

Hjemmeside prisberegner

Dit hjemmeside design skal løfte din forretning

Med udgangspunkt i vores mange færdige hjemmesideprojekter- og designs ved vi, at et godt design har en højere konverteringsrate, som følge af den øgede brugervenlighed. Samtidigt kreerer vi kun moderne og fleksible designs, der lader dig være herre over designet, når det er integreret i dit CMS.

57%

Gns. højere konverteringsrater

35%

Gns. lavere afvisningsprocent

28%

Gns. øget sessionsvarighed.

211 %

Flere interaktioner af de besøgende

Vi har fået et rigtig godt resultat og vores kunder tager rigtig godt imod det nye design, hvilket i sidste ende er det vigtigste. Adtention har hele vejen været fleksible, haft en hurtig responstid, og været behagelige samarbejdspartnere.”
Anette Lindeblad, Dechra

Miljø billede af Henrik koncept udvikler Adtention digitalt bureau

Mathias – Udvikler

Webudvikler Mathias Nørreskov

Hvad bestemmer prisen på et hjemmeside design?

Det kan være svært at prissætte et professionelt hjemmeside design. Prisen afhænger nemlig blandt andet af, hvor mange undersider du har, og som  derfor skal designes, men også til hvor mange platforme, din hjemmeside skal designes.

For alligevel at give dig en indikation på prisen, koster de fleste af vores designs til hjemmesider ml. 18.000 og 32.000 kroner ekskl. moms. Prisen er for et responsivt design til flere enheder, og indeholder desuden en forside og tre essentielle undersider. Det kan f. eks være din produktside, din kontaktside og en informationsside om din forretning.

Hvis du er i tvivl om, hvor din unikke opgave befinder sig med hensyn til pris, vil vi gerne give dig et gratis og uforpligtende tilbud på dit hjemmesidedesign.

Hjemmeside prisberegner

Sådan forbereder du dig til et møde omhandlende dit hjemmeside design

Skønhed er subjektivt, og det gør sig også gældende når du vurderer, hvad en flot hjemmeside består af. Som dit web- og designbureau er vores vigtigste opgave derfor at sætte os ind i, hvilken stilart og designtype, du kan lide. Det kræver dog lidt forberedelse fra din side af, da vi desværre endnu ikke har lært at tankelæse. Til gengæld er vi gode til at lave designudkast til dig, når du ved vores indledende dialog har gjort os lidt klogere på, hvad du synes er flot.

Så hvordan kan du forberede dig til et møde omhandlende hjemmeside design?

Her er tre simple bud:

  • Find 3 eksempler på hjemmesider, som du synes fungerer godt, og som du kan se dig og din virksomhed i. Dette giver os f. eks. en indikation om, hvorvidt du er til hjemmesider i fuld bredde, eller om du bedst kan lide begrænsede elementer.
  • Forbered billedemateriale. Find nogle billeder i en stil, du kan lide og medbring dem til vores opstartsmøde.
  • Klargør internt materiale. Tag dit logo med i så høj en opløsning, som det kan lade sig gøre. Medbring også gerne tidligere markedsføringsmateriale, design guides og lignende, så vi kan få en føling for jeres visuelle udtryk.

Med udgangspunkt i ovenstående punkter kan vi få en føling for, hvordan du ønsker at din nye hjemmeside skal designes.

Hvordan ved du om dit webdesign fungerer godt?

Der er mange regler indenfor hjemmesider, og en af de vigtigste af dem er, at du har 7 sekunder til at fange en persons opmærksomhed, og samtidig at personen højst scroller halvanden gang i vinduets højde, indenfor de 7 sekunder, før de enten forlader siden eller fortsætter.

Her er det vigtigt, at du kigger på dit webdesign som en kunde, og tænker “Ved jeg, hvad denne hjemmeside omhandler, blot ved at kigge i toppen af hjemmesiden, uden at scrolle?”. Hvis svaret er nej, så er det formentligt ikke godt. Det samme skal du gøre på dine undersider, om du har en webshop eller blot en helt almindelig hjemmeside.

Lad os antage at du har en webshop, og på mobil versionen skal kunden scrolle 2-3 gange for at komme ned til “Læg i kurv” – her formindsker du din chance for en konvertering med 20-30%. Sørg for at få placeret læg i kurv knappen, så den er tydelig, uden at kunden har brug for at scrolle.

Herefter, handler det om at definere formålet med din hjemmeside, som bliver beskrevet lidt længere oppe, og kigge på om du overholder reglerne iht. hvad dit ønske er med den besøgende, og hvilken oplevelse de får.

En af de ting personer oftest glemmer på deres webdesign er at prale. Hvad er det der gør dig god? Har du 20 års erfaring? Har du fri fragt? Har du 100+ kunder? Alle payoffs, giver en stor troværdighed for den besøgende.

Og til sidst, men ikke mindst, er din hjemmeside simpel og overskuelig? Hvis den er svær at navigere i, har folk en høj tendens til at prøve at lede videre efter andre sider.

Har du brug for en gennemgang af dit webdesign, så laver vi gerne en gratis gennemgang.

WordPress hjemmeside

Det er ikke uden god grund at 40% af alle hjemmesider i verden er bygget i WordPress. WordPress giver stor fleksibilitet og brugervenlighed, til både den administrerende og den besøgende på hjemmesiden.

Med millioner af udviklere verden over, er du sikker på altid at kunne bruge de nyeste teknologier indenfor markedsføring, konverteringer og lignende – netop derfor anbefaler vi WordPress.

WordPress hjemmeside

Laravel hjemmeside

Ved store løsninger, der har et stort datagrundlag, tager vi Laravel-frameworket i brug. Det kræver nemlig en lidt større motor, og det kan vi bygge med Laravel – helt uden at gå på kompromis med hverken kvalitet, funktionalitet eller design.

Derudover får du med en hjemmeside bygget i Laravel, også en række gode integrationsmuligheder.

Laravel hjemmeside

Hastighedsoptimering

Hastighed er en af de vigtigste faktorer på din hjemmeside. Hvis din indlæsningshastighed er 2-4 sekunder, er der 40% større chance for, at dine besøgende forlader din hjemmeside, uden at foretage sig noget.

Hastighedsoptimering

Skal vi give et bud på dit hjemmeside design?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig. Vi hjælper også gerne med at vedligeholde hjemmesiden.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med din nye hjemmeside.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Hvordan briefer du et hjemmeside design til et bureau?

Det kan være svært at formidle hvad man gerne vil have, og mange ord man benytter til at definere, hvad man vil have kan forstås forskelligt fra person til person. Lad os sige du vil have en eksklusiv, moderne og elegant hjemmeside. Men den måde du ser eksklusivitet på er ikke nødvendigvis den samme designeren ser.

Derfor har vi skrevet 3 gode råd ned, du kan benytte til hvis du skal briefe en designer:

  • Find 3 referencer
    Det er altid en god ide, at undersøge markedet og finde 3 reference-hjemmesider du synes godt om. Det behøver ikke at være indenfor samme branche, men det giver designeren en indikation om, hvad du synes om.
  • Find en billedestil
    Ligesom at undersøge markedet, er det en god ide at finde en billedestil, om det skal være rustik, klare billeder eller skal have et overlay.
  • Hav materialer klar
    Jo mere materiale du kan have klar, jo bedre. Ved at have en brochure, logo, eller andet gør det, at designeren kan se den stil virksomheden har.

Skræddersyet hjemmeside og professionel hjemmeside design

Hos Adtention er alle de hjemmeside designs vi laver skræddersyet til din virksomhed. Vi arbejder ikke ud fra skabeloner, men principper. Hvilket vil sige, at det vi laver overholder de regelsæt der er opsat iht. responsivitet ol.

Designet vil altid blive opbygget med udgangspunkt i din virksomhedsidentitet, og vi sikrer, at det passer til den målgruppe og branche du bevæger dig indenfor. Hvis du har en visuel identitet eller designmanual, vil det kun hjælpe på vores arbejde.

Samtidig med at vi overholder din virksomhedsidentitet sørger vi også for at optimere efter brugervenlighed igennem UX design. Det er altid med i vores tanker, hvordan vi kan sørger for at den besøgende forstå dit formål bedst muligt, og dermed sikre, at du kan skaffe resultater og værdi med din nye hjemmeside.

Et professionel hjemmeside design kan være afgørende

At skabe et seriøst og professionelt førstehåndsindtryk ved dine potentielle kunder har aldrig skadet en forretning, men derimod har det modsatte skadet virksomheder. Vi lever i en tid, hvor fordomme er blevet kutyme, og bestemt online. Sociale medier såsom Facebook, Tinder, Tiktok & Instagram har lært os at skulle dømme en person, virksomhed eller en følelse indenfor kort tid, og derfor har et professionel hjemmeside design aldrig været vigtigere.

Du har 7 sekunder til at fange en potentiel kundes opmærksom og interesse, og derfor er det vigtigt at sikre at den besøgende får den information de søger, både kommunikativt, men også designet på den rigtige måde. Hvis ikke, vil den besøgende tage en beslutning omkring, at de vil søge videre ved en af dine konkurrenter.

Et professionel hjemmeside design handler om at skabe de rigtige rammer for den besøgende, så den besøgende hurtigt har en forståelse for, hvad din virksomhed tilbyder, i forhold til det den besøgende søger. Hvis du driver en virksomhed der sælger produkter til discount priser, skal den jo ikke fremstå eksklusivt, men ramme et design af hjemmesiden som omfavner din målgruppe, men som samtidig viser din virksomhed med det udtryk der ønskes i markedet.

Det er det, et professionelt hjemmeside design er i vores øjne.

Vælg den rigtige hjemmeside designer til jeres stil

Der er stor forskel på, hvilken stil den enkelte hjemmeside designer har, og hvilket udtryk de hælder mest til, om det er det eksklusivt, konverterings-venligt eller helt almindelige hjemmeside design. Derfor er det også vigtigt at der bliver valgt den rigtige hjemmeside designer til at skabe din hjemmesides udtryk.

En af de bedste måder at opstarte et hjemmeside design på, er at finde 2-3 hjemmeside referencer på forhånd. Disse 2-3 referencer skal være hjemmesider, du synes godt om enten i form af farver, opstilling, elementer eller generelt hele hjemmesiden. Det vil give en indsigt for bureauet og den hjemmeside designer du har tilkoblet, omkring hvordan din stil er indenfor hjemmesider. Referencer vil blive anvendt som inspiration, og her er det hjemmeside designerens vigtigste rolle at tage de bedste elementer og skabe et godt samspil mellem referencerne og din virksomheds koncept og identitet.

Hos Adtention har vi flere designere siddende internt, med forskellige stilarter, som gør at vi kan finde den rigtige hjemmeside designer til din virksomhed. Igennem tiden har vi lavet mange forskellige hjemmesider alt fra store designs med et professionelt udtræk til webshops, og mindre hjemmesider med mere simple designs og funktioner.

Design af hjemmesider i synergi med det tekniske

En af de store fejl indenfor design til hjemmesider er, at den enkelte hjemmeside designer fokuserer på at lave en hjemmeside pæn, og udfordre sig selv i form af at rykke designet til nye niveauer, men oftest glemmer det tekniske fundament bag hjemmesiden. Det gør at hjemmesiden kan være kompliceret at udvikle ud fra designet, men også at mange af de retningslinjer som er indenfor kodning, SEO og konvertering bliver brudt.

Når vi hos Adtention laver design til hjemmesider, fokuserer vi på fællesmængden, og det gør vi i form af, at vi både har udvikling, design og marketing internt under samme tag. Det vil sige at de hjemmesidedesign vi opsætter bliver gået igennem både til om det kan lade sig gøre rent kodemæssigt, men også at det er forberedt til den markedsføringsindsats der skal laves på sigt i form af plads til SEO tekster ol.

Udover at vi tænker det tekniske ind i designet, har vi også et regelsæt internt omkring konvertering på de brugervenlige hjemmesider vi designer, alt efter om formålet er leads, webshop-salg, eller bruger oprettelser. Regelsættet sikrer, at der vil være en rød tråd for kunden fra starten af deres rejse, til den ønskede konvertering.

Kort sagt, fokuserer vi ikke kun på at lave et flot design, men også sikre, at det tekniske bliver overholdt inden vi begynder på udviklingen.

Professionelt webdesign tilpasset din virksomhed

Alle kan sætte sig ned og tegne nogle streger, men det er få der ved hvorfor og hvor stregerne skal tegnes. Hos Adtention har vi 200+ hjemmeside projekter i ryggen, fra forskellige målgrupper, firmaer, brancher og kampagner. Det gør at vi har en stor viden indenfor hvordan du skal tilgå markedet, hvordan du skal kommunikere, og hvordan du skal se ud iht. din hjemmeside.

Fordi om en knap er grøn, rød eller gul kan have en stor betydning alt efter hvilken virksomhed du har, og hvilket formål din hjemmeside har.

Ved opstart af et responsivt webdesign ved os, har vi altid en workshop inden vi begynder at tegne de første par streger. Hvis du har en hjemmeside i forvejen, vil vi oftest lave en for-analyse af det data der er tilgængelig, for at få en bedre forståelse af dine kunder og besøgende. Igennem vores udførte proces, sikrer vi at vi kan levere et professionelt webdesign, som du kan se dig i, men også dine kunder. Ligeledes får du et design, som er klar til jeres online markedsføring på tværs af alle enheder.

Hvad er det der afgør prisen på et webdesign?

Spørger du 5 forskellige design bureauer vil du modtage forskellige priser på et webdesign fra dem alle. Årsagen er det samme som indenfor den kreative verden, hvad koster en god ide? Det er svært at sætte en pris på webdesign, fordi det kommer helt an på hvad det kræver, hvor nyskabende det skal være, og hvor meget det indeholder.

Dog skal det siges, at udover de ukendte faktorer, som at skabe en ny ide, eller at skabe et design til at indramme en helt ny ide, at der også er kendte faktorer som kan hjælpe dig til at gennemskue hvad du betaler for ved et webdesign:

  • Mobil webdesign vs desktop
    Alt efter om du skal have lavet et mobil webdesign eller et design til desktop, eller til begge på samme tid kan prisen variere meget. Oftest koster et mobil webdesign mere, end blot til desktop. Årsagen er, at det kræver mere at få plads til alt på en mobil, så det stadig giver mening for brugeren. Vi anbefaler altid at få et webdesign ud fra mobile first, hvor man starter et mobil webdesign fra mobilen.
  • Antal af sider
    Desto flere sider du skal have designet, desto højere vil prisen på dit webdesign også blive, eftersom det kræver mere arbejde. Vi vil dog altid anbefale at du vælger at få så meget designet som muligt, inden påbegyndelse af udviklingen, det vil oftest spare penge og tid på sigt.
  • Webshop, information, eller platform
    En informations hjemmeside er oftest det nemmeste at designe, hvorefter en webshop kommer og så til sidst en platform.
  • Komplet webdesign
    Oftest bliver et webdesign lavet med fylde-tekst og billeder, for at illustrere hvordan dit webdesign kommer til at se ud, men her er det også muligt allerede i design fasen at få de rigtige billeder, tekst og knapper indsat, så man får et mere klart billede af hvordan hjemmesiden kommer til at se ud. Det koster naturligvis mere at få et komplet webdesign.

Det skal også siges at webdesign priser kan variere meget, alt efter hvilket bureau du spørger.

Hvordan vælger du mellem de webdesign priser du har fået?

Et webdesign er desværre ikke ligesom et æble der kan mærkes, smages og som du kan holde i hånden, og mærke vægten på. Design er en opbyggelse af kreative tanker og skabelse af en identitet for din virksomhed, der skal kunne passe til din målgruppe og din virksomheds ansatte. Det betyder også, at webdesign priser kan svinge meget, fordi hvad koster et webdesign reelt?

Men lad os prøve at tage det på en anden måde; hvis du skal have udviklet en ny hjemmeside, kan et webdesign være afgørende for om projektet holdes indenfor budget, og rammer den kvalitet der ønskes. Hvis webdesignet kun består af en forside og en om os side, men hjemmesiden du skal have udviklet har en vigtig funktion som ikke bliver designet, kan det være at bureauet og dig som kunde ikke er enige om, hvordan det skal se ud, og dermed vil der komme mange korrektur gange. Det betyder også, at det er vigtigt at danne de rigtige rammer fra starten af, for at få et succesfuld samarbejde.

Det vil også sige, at hvis du har budgettet til det, vil vi klart anbefale dig at vurdere webdesign priserne på baggrund af en gens timepris på 800 kr. ekskl. moms. Hertil tager du det tilbud du har modtaget, og vejer op imod hvor mange timer du reelt får, fordi 10 timer til et 4 siders design ikke er nok – 10 timer til en forside er nok. På den måde kan du se hvilket bureau der er mest orienteret på at lave kvalitet, og sætte sig ind i projektet og din virksomhed.

Skræddersyet webdesign til WordPress

WordPress hjemmesider er et af de mest udbredte hjemmeside systemer i verden, hvilket også gør det til et fordelagtigt system at vælge til ens hjemmeside. I og med det er en af de mest udbredte systemer i verden, findes der et utal af temaer og plugins, som er vigtige at have med i sine webdesign overvejelser. Det betyder ikke, at et WordPress webdesign ikke kan være unikt, det gør det blot nemmere for udvikleren, hvis der er taget højde for det.

Hos Adtention har vi sammenlagt 25 års erfaring i WordPress, som vi videregiver til vores designere, når de skal opstarte et nyt webdesign til WordPress. På den måde, sikrer vi det nemmeste flow fra start til slut i projektet, både for designerne og udviklerne.

Lad os hjælpe dig med dit WordPress webdesign

Står du og mangler et nyt eller opdateret WordPress webdesign, så kan vi sagtens hjælpe.

Sørg for du har et brugervenlig webdesign

Udvalget online har aldrig været større, og vokser kun dag for dag. Det gør også, at dine besøgende kan tillade sig at være kræsne, hvilket gør at et brugervenligt design aldrig har været vigtigere.

Den besøgende skal hurtigt og nemt kunne få forståelse for, hvad din virksomhed/hjemmeside tilbyder, og om de kan finde det de søger, ellers vil de blot finde det næste sted at lede efter det de søger.

Det gør også, at en brugervenlig webdesign bliver mere krævende at designe, fordi det kræver ikke kun at fokusere på at få kunden igennem salgstragten, men at skabe overblik, struktur og fremvise korrekt information, som alt sammen også har en stor effekt på ens markedsføring.

Det er en god ide inden udviklingen bliver startet, at finde en fokusgruppe på 3-4 mennesker, og bede dem kigge designet igennem, og prøve at forklare personen hvad sidens formål er, og hvordan de så ville navigere rundt hvis de kunne. På samme tid står du bag personen, og observerer hvordan de navigerer rundt uden at guide dem. På den måde kan du hurtigt se om du har et brugervenlig webdesign, det eneste du skal tage højde for, er når du fremviser et webdesign, og personen fra din fokusgruppe ikke kan navigere rundt ligesom på en hjemmeside, er personen oftest lidt ekstra udfordret, og derfor kan det tage lidt længere tid end normalt.