Ny webshop? 

Så er du kommet til det rette sted!

Med 100+ webshops i bagagen har vi lært hvordan vi skal drive og strukturere en webshop proces for at sikre en succesfuld levering af ny webshop til dig. Vi ved ikke kun hvordan vi laver et brugervenligt system til kunden, men også til dig som administrator, så du kan udfolde og ekspandere og ikke mindst vækste din webshop.

Med interne markedsføringsspecialister og dygtige designere sikrer det at vi ikke kun udvikler en ny webshop så koden er perfekt, men også at der er tænkt over konverteringen, salget, og hvordan dine kunder bevæger sig rundt på din webshop, så du får mest muligt ud af dine besøgende.

Og bare rolig, du kan læne dig tilbage, og lade os tage os af teknikaliteterne – vi ved nemlig hvordan en webshop skal bygges – om du er en lille eller stor virksomhed, vi glæder os allerede til at føre dine hjemmesidedrømme ud i livet.

  • Ingen binding
  • Transparent process
  • Ingen uforudsete regninger
  • Du ejer webshoppen
  • 100+ webshops bygget
  • Kompetent rådgivning
Kom i kontakt med os

En ny webshop der slår dine konkurrenters

En webshop er ikke blot at hyre en udvikler og sammensætte nogle flotte farver. Det handler om at vide noget om SEO og markedsføring, betalingsløsninger, CMS system, forsendelsesløsninger, 3.parts løsninger, brugervenligt design, hastighedsoptimering og meget mere.

Virker det uoverskueligt? Vi bebrejder dig ikke. Det kan nærmest være umuligt for selv en udvikler at vide alt og ikke mindst huske det, og det er derfor du skal vælge Adtention, vi har nemlig alle kompetencerne inde i samme hus.

Når vi bygger en ny webshop til dig, tænker vi derfor ikke kun på opstilling på af din webshop og korrekthed i design og brugervenlighed, men også om det fungerer når man ser på brugeradfærd på din webshop og effekten af dine markedsføringskanaler, hvor hurtigt webshoppen loader og meget andet. Alt dette viden har vi gravet til os på baggrund af 100+ tidligere cases, så vi ved hvordan det SKAL fungere.

Ved at have et digital bureau, der ikke kun tænker på et pænt design, men helheden, sikrer at du står stærkere på markedet end de fleste af dine konkurrenter og du kan få lov til at fokusere på det DU brænder for.

Læs om processen bag

Hvad indeholder en ny webshop ved os?

Vælger du os til at lave en ny webshop til dig, sørger vi for at inkludere en lang række services og funktioner, der sikrer at du overholder ‘ retningslinjer både indenfor SEO, men også generelle retningslinjer i et godt design. Herunder kan du se nogle af de vigtigste punkter i den nye hjemmeside.

Ny webshop – Her er hvad du skal være opmærksom på

Din webshop bliver ikke bedre end den samarbejdspartner du vælger er – så det kan være en god idé at vælge jeres udviklere med omhu, så i får et godt resultat fra starten af. Men hvad er værd at overvejer, inden du går i gang med at få udviklet den nye side, og hvordan finder man den bedste samarbejdspartner på et marked der er fyldt med bureauer der alle sammen vil hjælpe dig, og love gule og grønne skove?

Om du vælger os eller ej, så får du her 6 gode råd, du kan bruge i jagten på den perfekte leverandør til jeres behov, der sikrer et tilfredsstillende resultat, både kortsigtet og langsigtet.

  • Ingen binding / du ejer webshoppen
    Det er vigtigt at du ejer din nye webshop, og der ingen binding er på webshoppen, som binder dig til leverandøren. Det giver dig frihed til at vælge en ny leverandør og samarbejdspartner, hvis samarbejdet ikke fungerer optimalt. Dermed er det altid enkelt at fortsætte på din vækstrejse, selvom du får brug for en ny leverandør undervejs.
  • Din leverandør skal bruge store systemer
    Vi anbefaler stort set altid vores kunder at søge væk fra små, dansk-udviklede systemer. Årsagen er simpel. Hvis jeres leverandør af systemet går konkurs, er der ingen der kan sikre jeres systemer. Derfor er det altid en fordel at vælge et stort system som WooCommerce, Shopify, Magento og Prestashop . De har samtidig lettere ved at følge med tidens trend og har ofte en højere adaptionshastighed til nye regler og retningslinjer.
  • Har minimum 50 webshops i bagagen
    Erfaring er vigtig, og bestemt indenfor denne verden. Derfor er det en god idé at vælge en udvikler med flere projekter i bagagen, især når der er tale om større systemer. Det giver en vis rutine og ensartethed at arbejde på.
  • Spørg ind til timer
    Oftest giver bureauer en projektbaseret pris, og her er det smart at spørge bureauet hvor mange timer de forventer at bruge. Hvis et bureau har budt 19.000 kroner for en ny webshop, og siger at de skal bruge 50 timer, så ligger de på en timepris på 380 kroner. Det betyder at hvis du har rettelser i slutningen af projektet, vil de ofte blive forhastet, fordi budgettet er ved at være opbrugt.
  • Spørg ind til ekstra omkostninger
    Hvis der er fejl på hjemmesiden, og de timer der er afsat er brugt, bliver fejlene du finder så rettet som en del af prisen, eller vil der blive sendt en regning?
  • Hvad hvis deadline skrider?
    Det er vigtigt at have faste rammer omkring tidsplanen og deadlines, men det kan ske at en tidsplan skrider, og hvis den gør, er det vigtigt at have en proces herfra, så man ved hvem der er ansvarlig for hvad. Spørg derfor altid ind til, hvordan bureauet arbejder med overskredne deadlines.

Med ovenstående spørgsmål vil man oftest udfordre det bureau man er i dialog med, og samtidig få en meget god fornemmelse af om de blot prøver at sælge en løsning og snakke en efter munden, eller om de rent faktisk ønsker at levere et ordenligt produkt.

Hos Adtention har vi naturligvis svarene på de ovenstående spørgsmål, og vi vil altid gerne lukke dig ind i, hvordan vi arbejder med webbaserede projekter. Kontakt os gerne, hvis du vil høre mere.

Beregn pris på webshop

En ny webshop med kunstig intelligens

Det er ingen hemmelighed, er noget af det vigtigste ved en ny webshop er at den kan konvertere dine besøgende til kunder. En af de nyeste måder at sikre at ens webshop sælger mest muligt, er igennem kunstig intelligens, AI:

  • Intelligent produktanbefalingssystem
  • Kundebaseret søgninger
  • Retarget gennem Google og Facebook med kunstig intelligens
  • Chatbots baseret på kunstig intelligens som kan hjælpe kunden hurtigere
  • Automatiseret produktprisjusteringer på baggrund af global data
  • AI-baseret data analyserer gennem bedst solgte varer på tværs af målgrupper

Ovenstående punkter er kun nogle af de teknologier som du kan bruge til en ny webshop. De sikrer at systemet forbedrer sig selv på baggrund af det data dine besøgende selv giver og øger muligheden for at skabe et salg eller få øget gennemsnitsordren.

At lade dit system optimere sig selv, mens du fokuserer på at få mere trafik, er helt sikkert en fremtidig måde at virksomhedsstyre på, og noget vi gerne rådgiver indenfor. Vi vil gerne hjælpe dig med at finde de rigtige teknologier i forhold til hvordan du kan optimere din webshop med kunstig intelligens.

57%

Gns. højere konverteringsrater

10%

Gns. hurtigere websites

30%

Øget organisk omsætning

40 kr

Lavere omkostninger pr. lead

Adtention fra start har været dedikeret på et niveau langt over hvad man kan forvente af et eksternt bureau. Det har skabt en unik løsning, som vi er ovenud tilfredse med og ser et stort potentiale i.”
Rasmus Pallesen, Solgt.com

Michael – Webudvikler

Hvad koster en ny webshop?

Prisen på en ny webshop kan variere alt efter hvor stor din webshop skal være og hvor mange teknologier der skal implementeres, ligesom din nuværende webshop og migration af tidligere indhold og produkter også spiller en rolle.

De webshops vi oftest laver ligger i en prisramme der hedder 28.000 – 42.000 DKK. Denne pris er inklusiv designudkast, opsættelse af system, integration af forsendelse- og betalingsløsning samt oplæringskursus. I denne prisklasse skal du selv oprette produkterne, men vi viser dig selvfølgelig hvordan.

Vi har ikke nogle pakkeløsninger, da vi altid tilpasser prisen til den enkelte webshop og de behov du har som kunde. Den endelige pris vil du modtage efter et opstartsmøde hvor vi har gennemgået dine ønsker, ideer samt hvilke funktioner webshoppen skal indeholde.

Ny webshop i WooCommerce eller Magento

De webshops vi laver bliver primært bygget i WooCommerce og Magento, fordi de er blandt de mest udbredte webshopsystemer i verden. Samtidig er systemerne det vi kalder “open source”, hvilket vil sige at udviklere over hele verden hjælper hverdag med at optimere og finde fejl i systemet, og fejl og mangler kan altså blive løst og forbedret utrolig hurtigt.

Fordi begge systemer er meget udbredte systemer, sikrer det også at du kan være med på de nyeste tendenser indenfor markedsføring eller andre funktioner. De understøttes indenfor kort tid, hvor mindre systemer typisk er længere tid om at komme efter nye retningslinjer og opdateringer. Der er naturligvis også mange bureauer der er specialister i disse systemer, så du har altid mulighed for at finde en ny samarbejdspartner.

Begge systemer er bygget med ét bestemt formål – nemlig at drive webshops, og kan udvides til stort set alle typer systemer; eksempelvis abonnementssystem, 50.000-vares webshops, flere sprog og meget mere.

Er du i tvivl om hvilket af systemerne du skal anvende, hjælper vi dig gerne med en snak omkring en ny webshop og rådfører hvilket system der vil passe bedst til netop jeres behov.

Skal vi give et bud på din nye webshop til dig?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Ny webshop: Sælg mere med e-commerce

E-handel bliver stadig mere populært. Det viser de nyeste tal fra FDIH og Danmarks Statistik. Faktisk handler hele fire ud af fem danske forbrugere på nettet. Dermed iklæder danskerne sig førertrøjen, når det kommer til at trække Dankortet gennem internettets mange webshops.

For danske virksomheder er der altså god grund til at kaste sig over e-handel.

Måske har du allerede gjort dig de første tanker omkring oprettelsen af en ny webshop? 

Her kan du blive klogere på følgende spørgsmål:

  • Hvordan får jeg en ny webshop?
  • Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig omkring, hvad webshoppen skal kunne og indeholde?
  • Hvad skal jeg vide, inden jeg åbner en webshop?
  • Og sidst, men måske dét, du er kommet til – Hvad koster en webshop?

Hvis du kommer til vejs ende og føler, at du stadig har nogle uafklarede spørgsmål omkring dét at åbne og drive en webshop, er du naturligvis velkommen til at give os et praj. Vi har trods alt været igennem hele møllen et par gange – eller tyve. 

Hvordan får jeg fingrene i en webshop?

Der er mange måder, du kan gribe det an på. Du kan enten købe en skræddersyet webshop, der udvikles af et professionelt webbureau, eller du kan gøre det selv med en webbaseret software-løsning, et såkaldt SaaS. 

Hvis dine behov er helt basale, kan du med fordel benytte dig af nogle af de mange e-commerceløsninger, der findes på nettet. Shopify og Woocommerce er nogle af de mere populære systemer. Det koster et månedligt beløb at drive webshop på denne måde, men til gengæld er det let at gå til for den glade begynder. Dog er mulighederne for et individuelt design og teknisk opsætning begrænset. 

Derfor vælger mange at købe en webshop, der kodes fra bunden af professionelle webudviklere. Således får du en skræddersyet webshop, der opbygges helt i tråd med dine individuelle ønsker og behov, som færdige løsninger ikke tillader. Her betaler du også typisk et engangsbeløb for et færdigt produkt. I dag bygges de fleste nye webshops i content management systemer, CMS’er, som WordPress. Således kan du, når webbureauet er færdig med din webshop, selv fjerne og tilføje produkter, skrive tekster og lave nødvendigt vedligehold – helt på egen hånd. 

Hos Adtention har vi et kompetent hold af dedikerede webudviklere, og som bureau har vi bred erfaring med både opstart, opsætning og hjælp til danske og internationale webshops. 

Hvad koster en webshop?

Vi ved det godt – prisen presser sig på. Så hvad koster en ny webshop løsning egentlig? Det er jo et simpelt spørgsmål, der måske kræver et simpelt svar. 

Helt så nemt er det dog ikke. Det skyldes måske, at vi ikke tror på pakkeløsninger, men skræddersyede projekter, der er tilpasset dine nøjagtige ønsker og målsætninger. Derfor varierer priserne på nye webshops også fra projekt til projekt, når du får designet og programmeret en ny webshop fra bunden. 

Vælger du derimod at gå med et e-commerce SaaS, kan du se priserne på en webshop løsning på hjemmesiden for den software, du vælger. Langt de fleste løsninger kører med forskellige pakker i varierende niveauer. Jo mere du hver måned betaler, desto flere funktioner og muligheder får du. Det kan være muligheden for at tilføje flere produkter på din webshop, tage i mod flere betalingsformer eller større frihedsgrad. Du kan enten selv stå for opsætningen af din webshop, eller du kan hyre et bureau til at hjælpe dig med opsætning, administration og de nødvendige integrationer. 

Der er altså tre typiske genveje til en ny webshop, og de befinder sig også i hver deres prisklasse: 

  • Du opretter selv en webshop med et e-commercesystem ($)
  • Du får et bureau til at opsætte en webshop med et e-commercesystem ($$)
  • Du får et bureau til at designe og kode en webshop til dig helt fra bunden ($$$)

Uanset hvilken af ovenstående, du vælger, skal du dog altid have et domæne til din webshop. Denne udgift kan du derfor altid påregne, uanset om du vælger en færdig webshop baseret på en e-commercesoftware, eller om du får en skræddersyet hjemmeside til e-handel fra et bureau. Et domæne er den adresse, din webshop befinder sig på. De har endelser som .dk, .com, .nu, .net og så videre. Det koster typisk omkring 50 kroner – 150 kroner om året at have et domæne. Dette kører på abonnement. 

Selvom du måske endnu ikke er klar til at investere i en webshop, kan du sagtens sikre dig dit domæne nu, hvis du vil være sikker på, at det er ledigt, til når du er klar til at gå i luften. Langt de fleste e-commercevirksomheder vælger et domænenavn, der matcher virksomhedens eget navn. 

Du kan tjekke ledigheden af dit domæne på https://www.dk-hostmaster.dk/da/soeg-domaene eller https://dandomain.dk/domain/overblik. På sidstnævnte kan du også se, hvad dit domæne koster baseret på de forskellige endelser. 

Hjælp prisen på vej: Lav en kravspecifikation

Nu ved du nogenlunde, hvordan du får fingrene i dit ønskede domæne, og hvad du bør budgettere med til din webshops adresse. Selvom det er umuligt at give et konkret svar på, hvad en webshop koster, vil vi alligevel tage en kort snak om, hvad en webshop koster – foruden det nødvendige domæne, du netop er blevet introduceret til. 

Du kan nemlig få et mere nøjagtigt prisoverslag på en ny webshop, hvis du selv gør en del af forarbejdet – nemlig dine egne krav, ønsker og overvejelser.

Gør dig helt til at starte med derfor tanker om:

  • Hvordan skal din webshop se ud?
  • Hvor mange hovedkategorier, underkategorier og produkter forestiller du dig, at din webshop skal indeholde? 
  • Hvilke funktionaliteter ønsker du dig (f. eks medlemsside)

Der er desuden en række udgifter i at have en webshop. Også disse varierer, og kommer an på, hvilken type af webshop, du driver. Nogle webshops har eksempelvis brug for et integreret mail-system, der kan håndtere ordrebekræftelser og leveringsopdateringer. Andre vil have brug for en række plugins, der kan håndtere SEO eller måske et behov for et økonomisystem, der automatisk taler sammen med din webshop.

Herudover vil der for langt de fleste også være udgifter i forbindelse med regnskabsprogrammer og revisor, medmindre du selv er en haj til begge dele. Du bør også påregne udgifter til forsendelse og fragt, heriblandt materiale til indpakning, print og selve logistikken.  

Opsummerende skal du altså påregne udgifter til følgende elementer, der kommer udover udviklingen af din nye webshop: 

  • Domænenavn – hvor der oftest er tale om en abonnementsløsning (fra cirka 130 kroner årligt)
  • Betalingsløsninger – afhænger af, hvor mange og hvilke betalingsmuligheder, du ønsker at tilbyde kunderne på din nye webshop

Hvad koster opsætning og design af en hjemmeside?

Her findes der langt fra noget endegyldigt svar. Der findes nemlig et hav af forskellige løsninger, når det kommer til opsætning og design af webshops og hjemmesider. Der findes både billige og dyre løsninger, og i sidste ende er det op til dig at vurdere, hvad der vil fungere bedst for dig.

Èn ting er dog sikkert, og det er, at du ikke kommer sovende til en succesfuld webshop. Og en hjemmesides funktioner, såvel som visuelle udtryk, er altafgørende for din succes. Er din hjemmeside rodet, svær at navigere rundt i eller direkte forvirrende for dine besøgende – ja så er de hurtigt videre. For langsomme hjemmesider, eller hjemmesider uden et indbydende design er bestemt ikke noget, der formår at holde en besøgendes opmærksomhed. Og så kan du være sikker på, at den besøgende søger andetsteds.

Vores bedste råd er derfor, at det ikke nødvendigvis er fordelagtigt at spare penge på den billigste løsning nu, da det vil gå ud over din indtjening i fremtiden.

Hvad afgør prisen?

Men hvad er det så, der afgør, hvad en webshop koster? Prislejet vil variere, alt efter hvilke behov du søger at dække. 

Herunder gennemgår vi kort, hvilke faktorer, der kan spille ind på den samlede pris af en webshop.

Design

Der kan være milevid forskel på designs, når det kommer til webshops. Ønsker du et basisdesign, hvor æstetik og funktionalitet holder sig på et simpelt niveau, vil dette selvfølgelig afspejle sig i prisen. 

Ønsker du omvendt unikke eller specielle features, funktioner og et udseende, som er skræddersyet til din webshop, vil dette selvfølgelig trække prisen op. Det skyldes ganske enkelt, at bureauet skal bruge mere tid, og det koster penge, eller har behov for selv at hyre designassistance ind – og det koster også penge.

En tommelfingerregel er derfor, at jo mere detaljeret design, du ønsker, jo mere stiger prisen. Sørg desuden altid for, at du får et responsivt design. Således er du sikker på, at alle, uanset enhed, kan handle på din webshop uden brugervenlighedsgener. 

Købsprocessen

Er du helt grøn i faget, er det ikke sikkert, at du har skænket købsprocessen en tanke – og det er helt okay. Rejsen dine besøgende er på, fra første visit til endeligt køb, har også betydning for prisen. 

En købsproces kan nemlig have flere trin, hvis du eksempelvis sælger produkter, hvor der er brug for specielle oplysninger, før købet kan gennemføres. Samtidig kan andre sider have en mere standardiseret løsning.

Undersider

Hvor mange undersider og landingssider skal der være på din hjemmeside? Skal der være andet end produktsider? Skal der være en blog tilknyttet, eller er der andre sider, du ønsker? Ekstra sider vil få prisen til at stige, men som alle andre unikke features, kan det også få værdien af din hjemmeside til at stige gevaldigt, så selvom det virker som en dyr løsning nu, er det ikke nødvendigvis den bedste løsning af spare væk.

Integrationer med andre systemer

Skal din webshop kobles sammen med andre systemer såsom ERP-, CRM- eller økonomisystemer? Dette kan være aktuelt, hvis din virksomhed bruger interne systemer til at administrere og styre interne arbejdsprocesser.

Betalingsløsninger

I dag er det et stort plus, hvis en webshop har mange forskellige betalingsmuligheder, og besøgende sætter pris på mange valgmuligheder. Flere og flere bruger eksempelvis MobilePay til at betale for deres køb online, og det kan være aktuelt for dig som webshopejer at imødekomme.

Mobilvenlige løsninger

Skal din hjemmeside være mobilvenlig? I dag tilgår flere og flere hjemmesider fra telefonen, og flere og flere køb gennemføres herfra.

Udover ovenstående kan der være langt flere faktorer, der spiller ind. Men en huskeregel er, at jo mere arbejde, du giver designeren, jo flere penge kommer det i sidste ende til at koste. Dette er dog kun et udgangspunkt, og det vil ligeledes variere fra webshop til webshop.

Hvad gør en god webshop?

Her hos Adtention ved vi om nogen, hvad der skal til for at sætte de perfekte rammer for en succesfuld, god webshop. I vores øjne er der mange faktorer, der spiller ind – og for at det skal munde ud i succes for dig, kræver det, at de er helt optimale.

Når vi opsætter en hjemmeside fokuserer vi blandt andet på:

At hjemmesiden er responsiv

I dag tilgås hjemmesider ikke kun fra computeren. I dag er det helt essentielt, at en hjemmeside er responsiv, således at brugeren både kan få den gode oplevelse fra sin smartphone, tablet, computer eller sågar tv.

At sikre den optimale brugeroplevelse

Salgsprocessen starter allerede ved første møde, som en besøgende har med jeres hjemmeside. Derfor skal brugeroplevelsen være i top, således at en webshops ydre æstetik såvel som funktioner spiller.

At du har fuld designfrihed

Din hjemmeside bør være unik, og dine features bør være tilpasset din service. Derfor garanterer vi fuld designfrihed, så du kan opnå nøjagtig det webdesign, som du drømmer om.

At der er ubegrænset fleksibilitet

En enkelt funktionalitet kan løfte og samtidig optimere hele webshoppens konvertering, og derfor tror vi på at lade intelligente funktionaliteter overtage manuelt arbejde. Resultatet er langt mere effektivt, og det vil være til glæde for både jer bag hjemmesiden såvel som brugerne.

At der er gang i det rigtige CMS

Et fleksibelt CMS-system er den ultimative fremtidssikring af din hjemmeside. På den måde undgår du at ende med fletninger i postkassen, fordi dit CMS-system er forældet, og du derfor ikke længere kan opdatere.

At din webshop opnår ultimativ synlighed

En webshop kan spille på alle parametre, men hvis ingen ser eller besøger den, kan det hele næsten være lige meget. Formålet er jo netop at få besøgende, som siden konverteres til kunder – og derfor skal din side selvfølgelig ses. Her handler det langt henad vejen om SEO-arbejde, men også i selve webshoppens design bør man indtænke dette, da det sætter et skelet for det følgende SEO-arbejde.

5 gode råd til dig, der skal opstarte e-handel butik på nettet

Gode råd er dyre, men sådan er det ikke her hos os. 

Vi vil selvfølgelig gerne rådgive dig i lige præcis din sag, og vi tilbyder også en komplet 360-graders løsning. Men her løfter vi sløret for 5 ting, der skyder din nye webshop ud af banen. 

1. Sørg for at være troværdig og professionel

Først og fremmest er det helt essentielt, at din webshop ikke fremstår som en gang venstrehåndsarbejde. Du skal fremstå som eksperten, og din webshop skal se professionel ud. Så sørg for:

  •   at dine billeder er i en god kvalitet
  •   at der er tilstrækkelig information om ydelser/produkter
  •   at din forside er lækker og overskuelig
  •   At designet fungerer, og at det er let og luftigt med luft omkring billeder, tekst og knapper

2. Det skal være nemt og bekvemt for brugerne

Sørg for, at din hjemmeside er let at betjene. Det skal nemlig være nemt for dine besøgende at handle på din webshop – og det er uanset, om det er fra mobil, computer eller tablet.

Dette kan du gøre på flere forskellige måder, herunder:

  •   At opdele dine hovedkategorier, så kunderne nemt kan finde dem – det kan eventuelt være i form af en drop down-menu
  •   At kurven er overskuelig og at bestillingsflow er uden unødige og for mange trin
  •   At sørge for, at der er gæstebestilling, så dine brugere kan bestille uden at oprette profil
  •   At have tilstrækkelige med CTA’er (Call To Action), og at de er tydelige nok, så kunden kan se, hvor der skal klikkes

3. Sørg for at have forskellige betalingsmuligheder

I dag er det vigtigt, at du giver dine kunder flere forskellige muligheder for betaling. Nogle vil nemlig foretrække at bruge MobilePay, mens de fleste dog stadig tyr til VISA/Dankort. Men sørg for at have en bred vifte af muligheder, så du ikke risikerer at miste nogle kunder på dette.

4. Sørg for, at Google giver dig en god placering

Hvis din nye webshop ligger og roder rundt nede på side 2, 3, 4 og så videre på Google, kommer der ingen kunder i butikken. Det er derfor fuldstændig altafgørende, at du får skaffet dig en god placering. Det kan du gøre med Google Ads såvel som SEO, hvor du skaber organisk trafik via søgeord og tekst på din hjemmeside.

5. Få fat i et professionelt webbureau

Står du overfor at skulle åbne en webshop, kan det være utroligt overvældende med alle de valg, muligheder og ting, du skal gøre. Derfor kan det være en rigtig god idé at få et professionelt webbureau med ind over. På den måde kan du være sikker på, at du får en professionel hjemmeside, som vil lokke kunder til (og beholde dem!)

Kan det betale sig at spare penge på en webshop?

Det kan virke uoverskueligt at skulle sætte plads af i budgettet til at få designet en lækker og funktionel hjemmeside, og mange vælger derfor at spare penge på denne post. 

Måske de tænker “det kan jeg da gøre løbende” eller “det er da lige meget, det er jo mine produkter, der skal sælge” – men sandheden er altså en helt anden. For at en kunde overhovedet skal blive lang tid nok på din hjemmeside, til at klikke sig videre til produktet, kræver det, at din hjemmeside spiller max.

I dag er der så mange om buddet, og det du sælger, findes måske på en anden side, som fremstår mere professionel – og så vælger kunderne altså den professionelle webshop.

For ikke at blive sat tilbage, er det derfor vigtigt, at du får strikket en funktionel, lækker og velfungerende hjemmeside sammen.

Er du i tvivl om, om du får udnyttet din hjemmesides potentiale?

Det er faktisk ret nemt at undersøge. Og det kan vi selvfølgelig også hjælpe dig med. Du skal blot finde den landingsside, der har flest besøgende og højest bounce rates – landingssider, der ikke har et skarpt formidlet budskab, har nemlig langt højere bounce rates. De besøgende smutter simpelthen, hvis ikke de forstår formålet eller budskabet.

Vi kan maksimalt forvente, at en kunde bruger otte sekunder på at orientere sig på en hjemmeside. Det vil sige, at du har otte sekunder til at overbevise en besøgende om, at du er troværdig, og at du kan tilbyde den ydelse eller det produkt, som denne søger.

Otte sekunder er bestemt ikke lang tid, og det handler derfor om at få formidlet budskabet knivskarpt og dermed få den besøgende overbevist om dine kvaliteter. Løsningen er en velafbalanceret kombination mellem design og værdifuldt indhold.

Din webshop bliver aldrig færdig

Den er nemlig under evig udvikling. Og det er præcis sådan, det bør være. Hemmeligheden bag en succesfuld webshop er nemlig evig udvikling og ikke mindst forbedring. Vil man være førende på markedet, handler det om at holde sig opdateret på, hvad der rør sig inden for nye løsninger. På den måde kan du ranke bedre på Google og andre søgemaskiner, mens du samtidig kan holde på og skaffe nye kunder.

Det samme gælder en hjemmesides design, for der kommer hele tiden nye løsninger, og det hænger selvfølgelig sammen med den efterspørgsel, der er fra kunder. Følger du ikke med tiden, kommer du også hurtigt bagud, og der står til alle tider konkurrenter lurende i baggrunden. Derfor er din webshop aldrig færdig, og hvis du vil bevare en god fortjeneste, må du være forberedt på også at lægge arbejde i det.

Men før du går helt i panik, bør du tage det helt roligt – hos Adtention kender vi til alle de udfordringer, du som webshopejer kan løbe ind i. Og ikke nok med det, så kender vi også løsningerne. Har du brug for rådgivning, et par friske øjne eller en mere gennemgribende løsning, står vi altid klar til at hjælpe dig med din webshop.