Leder du efter et professionelt webbureau, der vægter faglighed, ærlighed og rådgivning højt, så synes vi, at du skal læse videre. Som dit webbureau yder vi 360-graders rådgivning, og mange års erfaring med service indenfor kreativitet, webdesign, webudvikling og markedsføring, får du adgang til al vores specialistviden i forbindelse med udviklingen af din nye hjemmeside eller webshop.
Vores store passion og selvindsigt gør, at vi hos Adtention er et webbureau der ved, hvad vi står for fagligt – og at vi kan stå indenfor de løsninger, vi laver. Det er vigtigt for os, at både du og vi er tilfredse med slutproduktet. Giv os et kald så kan vi tage en snak omkring hvad vi kan gøre for jer.
Adtention er et digitalt bureau, men lige så meget et webbureau. Vi tilbyder ikke blot webudvikling, men kan assistere dig fagligt og personligt fra A til Z undervejs i hele processen. Fordi vi som bureau indeholder al kommunikation og de fornødne fagligheder i samme hus, gør det, at ingen bolde bliver tabt imellem stolene, og kommunikationen mellem de forskellige produkter er klar og fejlfri. Vi har lavet over 300+ hjemmesider og webshops
Hjemmesidedesign
Dit design skal give hjemmesiden et professionelt udtryk, og kan være afgørende for hele din process, hvis ikke designet korrekt. Det svarer til, at enhver kan tegne et hus på et stykke papir, men hvis huset ikke har døre eller vinduer, er det ikke funktionelt og skal derfor ombygges. Spar dig selv det ekstra bøvl. Med en hjemmeside er det nemlig mindst lige så vigtigt, at du vælger den rigtige arkitekt, der ved, hvordan dit nye, digitale hus bliver funktionelt, ser pænt ud og fungerer efter hensigten, og at du skaber en bedre brugeroplevelse.
Programmering
Det er ikke en simpel opgave at bygge en hjemmesides motor. Derfor er det vigtigt at have de rigtige udviklere tilkoblet dit projekt. Hos Adtention har du ikke direkte dialog med udviklerne, men en fast kontaktperson, som sørger for, at forvandle det du siger til tekniske termer, så udviklerne præcist ved, hvad de skal gøre. Vi arbejder primært i PHP, WordPress, Magento, og Laravel.
Digital markedsføring
Vi tilbyder dig hjælp til at skabe trafik til din hjemmesiden igennem online markedsføring som SEO, Google Annoncering, Facebook / SoME som f.eks. Tiktok og LinkedIn, samt E-mail Marketing. Når vi som webbureau varetager dine udviklingsopgaver, har vi samtidigt fokus på, at hjemmesiden er optimeret og klar til den trafik, der bliver skabt igennem online markedsføring når din løsning er live. Ved os får du 360-graders rådgivning fra opstart af dit udviklingsprojekt til leveringen af din digitale markedsføring.
Færdigt arbejde!
Sådan ser slagkraftig markedsføring ud, hvis du spørger vores kunder. Dyk ned i nøje udvalgte cases fuldstændig blottet for selvforherligelse. Kun ren og skær effekt.
Webbureau med sans for at gøre det tekniske simpelt
Du har, ligesom vi selv har, hørt de mange skrækhistorier med godtroende web-kunder, der er blevet udnyttet og snydt af webbureauer i forhold til deres webløsninger. Det er desværre en brancheskade – og en grim én af slagsen, som vi gør alt, hvad vi kan for, at gøre op med. At købe ydelser hos dit webbureau skal for alt i verden være en tryg, transparent og behagelig oplevelse.
Det er et svært marked at være kunde i. Det skyldes blandt andet, at branchen flyder over med tekniske termer, der kan være svære at gennemskue og sætte sig ind i. Derfor arbejder vi hos Adtention målrettet med at simplificere tekniske termer og forklaringer. Vores erfaring siger os nemlig, at det giver en tryggere og mere flydende oplevelse for vores kunder, og dette gør at vores kunder er tilfredse kunder.
Ingen binding
Ingen uforudsete omkostninger
Du ejer 100% din webløsning
Høj faglighed og et højt uddannelsesniveau
Gennemskuelig process og rettidig overlevering
Du kan vide dig sikker på, at det du bestiller også er dét du får – og du behøver ikke at være teknisk ekspert, webudvikler eller mangeårig computermand eller -kvinde. Det står vi for.
At sige, at alle udvikler professionelle hjemmesider, der kan skabe flere kunder til din forretning, er ligesom at sige, at alle kan indrette en butik. Det kan de sikkert godt, men resultatet vil variere efter mange forskellige parametre.
Vi arbejder ikke baseret på mavefornemmelse og flygtige konklusioner, men data og analyser foretaget af vores udviklings- og marketingafdeling. Herigennem har vi lært tips, tricks og tilgange, der markant øger konverteringsgraden på din egen hjemmeside hos dine kunder. Det lyder simpelt, men at have en knap, der enten er hvid eller grøn, kan gøre en kæmpe forskel. Men det er mere end dét – som dit webbureau kan vi hjælpe dig med at tilrettelægge og designe hele den tiltænkte brugerrejse, du ønsker, at dine besøgende skal fuldføre.
Læs vores varmeste anbefalinger af solgt.com herunder.
57 %
Gns. højere konverteringsrater
43 %
Gns. hurtigere websites
31 %
Gns. øget besøgsvarighed
15 %
Gns. formindsket bounce rate
Webbureau
Webbureau
“Adtention fra start har været dedikeret på et niveau langt over hvad man kan forvente af et eksternt bureau. Det har skabt en unik løsning, som vi er ovenud tilfredse med og ser et stort potentiale i.” Rasmus Pallesen,
Solgt.com
4.7ud af5stjerner201
Få en professionel hjemmeside fra et webbureau
Vi udvikler professionelle hjemmesider, men hvad er professionelle hjemmesider? Det spørgsmål har vi tit fået stillet, og det kan være svært at definere. Laver du en sort/mørk hjemmeside i Danmark, kan hjemmesiden udtrykke eksklusivitet og gøre produktet spændende, men gjorde du udelukkende det samme i Kina, vil hjemmesiden typisk blive taget negativt i mod, da det er farven på deres dødsgud. Er webbureauets hjemmeside så professionel eller ej, hvis hjemmesiden skal bruges i begge lande?
En professionel hjemmeside er for os en hjemmeside, hvor der er blevet tænkt over detaljen og gået i dybden fra start. Det betyder, at formålet med din hjemmeside, og de specifikke ønsker, du som kunde har til os som webbureau, stemmer overens.
Der skal herske synergi mellem dit produkt og designet på din hjemmeside, og så skal vi naturligvis finde ud af, om du ønsker en salgsplatform eller et digitalt visitkort. Vigtigst for begge er det dog, at din nye hjemmeside matcher din målgruppe og at der er fokus på konverteringer.
Med mere end 300 færdiggjorte professionelle hjemmesider som webbureau, er vi selvsikre i hele processen og måden, vi løser projekter som dit på – og skulle du ønske noget helt specielt, er vi sikre på, at det også er en opgave, vi sammen kan løse.
Skal du have ny hjemmeside, kan det være svært at finde dit webbureau, der ikke bare lover guld og grønne skove. Her får du, baseret på vores egen erfaring, nogle af de spørgsmål og punkter, du bør være opmærksom på, når du vælger dit kommende webbureau.
Spørg ind til timeantal
De fleste webbureauer sender en endelig pris – og prisen er ganske rigtig nok vigtig for langt de fleste nye kunder. Men prøv istedet at spørge indtil antallet af timer, de forventer, din opgave tager. På baggrund af timeantallet kan du typisk vurdere, om det er et seriøst webbureau, du taler med – og i lighed hvis det omvendte er tilfældet. Har webbureauet f. eks givet en pris på 10.000 kr for en ny hjemmeside, men forventer, at arbejdet tager dem 50 timer at udføre, er deres timepris 200 kr. ekskl. moms. Det kan man næppe drive en forretning på. Loves du i denne pris samtidigt et design, webudvikling, programmering, og kvalitetskontrol, er der ikke ret mange timer fordelt på de opgaver. Så vil det blive en hade opgave for webbureauet, og dermed vil hele processen fejle og du vil få et dårligt produkt. Hvis du samtidig er lidt kvalitetsbevidst, så vil der altid komme min. 5-10 timers dialog under forløbet samtidig, for at finpudse systemet til dine ønsker, det er 1/5 del af det samlet time budget.
Skal mit webbureau have en projektleder? Hos Adtention elsker vi vores udviklere, men vi må indrømme, at de også taler et andet sprog. Ved at have en projektleder som bindeled mellem dig som kunde, og de udviklere, der skal løse opgaven, undgår du de typiske sproglige og kommunikative udfordringer, der kan opstå i komplekse tekniske miljøer. Vores erfaring siger os derfor, at det for en sømløs proces er vigtigt, at der for kunden er en projektleder tilknyttet bureauet, så dialogen varetages i et neutralt mellemlag.
Er det mig, der ejer hjemmesiden bagefter? Typisk ser vi, at mange webbureauer ejer det færdige produkt. Det fremgår typisk af kontrakten, og står altid med små bogstaver eller skrevet i et kringlet, juridisk sprog. Det betyder også, at hvis du en dag ønsker at skifte webbureau, betaler du en ekstra regning for at få frigivet din hjemmeside og dens indhold. Som kunde hos et webbureau som Adtention, ejer du selv din egen hjemmeside og dit indhold.
Er systemet uden binding?
En ny hjemmeside er typisk en engangsbetaling. Der er hos langt de fleste webbureauer mulighed for at tilkøbe serverplads, support, e-mails og andre tredjepartsprogrammer, der kan lægges oveni engangsprisen. En ny hjemmeside bør ikke koste noget månedligt.
Man skal også være opmærksom på om man vælger et webbureau København eller i Jylland, årsagen er at prisen oftest varierer med 20-30%.
Alle disse områder er naturligvis noget, vi arbejder benhårdt for at imødekomme og løse for de kunder, der kommer til os i Adtention.
Mød et webbureau med fokus på helheden
En hjemmeside kan have mange forskellige formål, og mange forskellige udgangspunkter og funktioner. Det er vigtigt at få disse defineret i opstartsmødet for at sikre, at der bliver leveret et produkt både vi som dit webbureau kan stå indenfor, men også dig som kunde.
En successfuld hjemmeside består oftest af 4 elementer:
Dit design
Dit system
Din markedsføring
Din indsats
Som dit webbureau kan vi hjælpe dig med de tre første punkter. Med både designere, markedsføringsspecialister og udviklere samlet i ét hus, er der fokus på helheden af dit projekt fra begyndelsen. Det indebærer alt fra placeringen af de rigtige elementer, der sikrer, at din markedsføring fungerer bedst muligt, til udvikling af din hjemmeside, til hastighedsoptimeringen af systemet for at øge sin SEO, men også din performance på Google Ads og sociale medier. Har man ikke tænkt disse markedsføringer kanaler ind over i ens opbygning af hjemmesiden, kan det have store konsekvenser for dine nuværende placeringer på Google. Så vil man fortsat have succes med sin marketing, er det et vigtigt punkt at have med.
Med interne læringsdage sørger vi for, at både vores udviklere, designere, tekstforfattere, marketingnørder og husets andre specialister altid er klædt godt på, så vi sammen kan varetage udviklingen af dine web-relaterede aktiviteter.
Med Adtention som dit webbureau får du opgaverne løst med en helhedsorienteret tilgang, og din virksomhed får en stærkere rygrad end de konkurrenter, du er oppe mod.
WordPress hjemmeside
Næsten halvdelen af verdens hjemmesider er bygget i WordPress. Det er der mange gode grunde til. WordPress giver stor fleksibilitet i udviklingen af systemet, og er som tommelfingerregel enormt brugervenligt for både dig og dine besøgende, dette giver en bedre brugeroplevelse. Systemet har millioner af udviklere koblet på verden over, der kontinuerligt videreudvikler systemet. Dermed er du altid sikret et opdateret produkt. Det betyder også at man har adgang til e commerce systemer som Woocommerce, som fungere rigtig godt til webshops, og som gør det nemt jer at redigere i jeres sortiment efterfølgende.
WordPress passer naturligvis ikke til alt, og som dit webbureau er vores vigtigste opgave, at rådgive dig korrekt (og så er det naturligvis sjovere for os begge to, hvis vi også kan føre rådgivningen ud i livet). Derfor udvikler vi også i Laravel, de egner sig godt til professionelle hjemmesider, der kræver større og mere tekniske løsninger, eller til hjemmesider med et større datagrundlag.
Vink farvel til standardløsninger og “one size fits all”. Med Adtention som dit webbureau, får du skræddersyede webshops og hjemmeside løsninger pakket ind i kompetent rådgivning, høj faglighed og et bredt kompetenceniveau. Tøv ikke med at kontakte os, hvis du mangler et skræddersyet tilbud så finder vi den helt rigtige løsning på dit unikke projekt.
Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.
Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på at tage en snak, så vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt. Du er også mere end velkommen til at tage et kig på vores tidligere projekter og cases her.
Et webbureau er et bureau, der yder fuld service indenfor design, programmering og har forretningsforståelse i, hvordan du driver en virksomhed online. Samtidig kan et webbureau sætte sig i dit sted, og guide dig til de rigtige løsninger.
Den største rolle for et webbureau er at forstå dine behov og ønsker, og omsætte dem til digitale løsninger, som giver din virksomhed værdi enten igennem salg, leads, eller branding.
Der findes mange forskellige programmeringssprog, og hertil er webbureauer specialiseret i de sprog, som bliver brugt indenfor WWW(world wide web) og som understøttes af browsere.
Et webbureau kan oftest levere alt fra hjemmesider til webshops, samt system udvikling, hvis du har brug for et administrativ system. Systemer behøves ikke længere at blive udviklet som programmer du skal hente og installere. Brugerfladen er nemmere tilgængelig igennem en browser, hvilket også gør at et system er bedre stillet igennem et webbureau.
Der er også mange bureauer, der understøtter online marketing som Google annoncering (Google adwords), sociale medier, TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook annoncering ol.
Gør det noget hvor mit webbureau er placeret?
I nutidens verden, med Skype, Google Hangout, Zoom, Microsoft teams, har det ingen betydning, hvor ens webbureau er placeret. Der kan sagtens være 100 km mellem parterne, og stadig blive leveret et vellykket webprojekt. Det er vigtigt, hvis du vælger et webbureau langt væk fra din lokation at de har styr på deres proces. Uden en udførlig proces, vil samarbejdet kun blive besværliggjort og bestemt, hvis der er afstand imellem parterne.
Webbureau København eller Kolding?
Som nævnt tidligere har lokaliteten ikke en stor betydning, så længe det bureau du vælger har en udførlig proces for at sikre et vellykket projekt. Det vil sige om du er bosat i København eller Århus kan vi godt hjælpe dig, trods vi er placeret i Kolding. Vi hjælper mange lokale virksomheder over hele Danmark, med at udvikle indhold og skabe den helt rigtige løsning.
Hvis du vælger et webbureau i København vil du også opleve at prisen oftest er højere, kontra hvis du vælger et Jysk bureau. Oftest er de københavnske priser 40-50% højere end hvad de er i Jylland, på trods af produktet er det samme.
Det kan derfor give god mening at få et bud fra et bureau i København og samtidig også fra Jylland. Her vil du kunne sammenligne referencer, priser og den tryghed du får dannet i opstartsmødet.
Er der forskel på et markedsføringsbureau og webbureau?
Forskellen mellem et webbureau og online marketing bureau, et webbureau som nævnt tidligere arbejder med design, programmering/udvikling og digitale løsninger. Et markedsføringsbureau arbejder primært med online markedsføring indenfor de digitale medier, eksempelvis SEO, Google Ads, og Facebook annoncering ol.
Der er mange bureauer, som har begge services(programmering og markedsføring) i samme virksomhed ligesom eksempelvis Adtention. Årsagen er simpel, synergien giver nemlig en kæmpe gevinst til dig som kunde.
Ved at have begge afdelinger gør det at den hjemmeside du får bygget er forberedt til at håndtere din online markedsføring i forvejen, og at udviklingsafdelingen ved, hvordan de skal tilpasse hjemmesiden til SEO. Samtidig gør det også, at kommunikationen internt i virksomheden, gør det nemmere for dig som kunde, at du har en partner du skal gå til. Til sidst og ikke mindst, hvis der bliver fundet fejl på din hjemmeside under markedsføringen vil det være muligt at løse det med det samme.
Webbureau eller freelancer?
Der kan være både fordele og ulemper ved at vælge et bureau kontra en freelancer. Ved webbureauer får man en utrolig bred viden, eftersom man ikke kun er tilknyttet 1 person, men et helt team som man kan trække viden fra og hjælpe med at understøtte den løsning du ønsker. Ydermere har man også redundans sikring i form af sygdom, hvor et webbureau har en agilitet med at kunne ombooke og få andre udviklere til at overtage hele processen. Et webbureau har oftest også designere siddende internt, hvorimod en freelancer skal ud og benytte en fra sit netværk, hvor der kan ske en kommunikationsbrist.
Hvis vi derimod kigger fra den anden side, vil en freelancer oftest koste mindre penge end et bureau. Mange freelancere har valgt det erhverv fordi de elsker selv at styre deres tider, hvilket også vil sige de er mere agile kontra et webbureau som har åbent fra kl. 8.00 – 16.00. Samtidig er den person, der har solgt dig opgaven, den samme som udføre, hvilket kan give tryghed.
Konklusion på ovenstående er at en freelancer er rigtig god til enkelte stående specialist opgaver, hvorimod hvis du har en større løsning du vil have med fokus på helheden både hjemmeside, webshops, Google annoncering, SEO, så webbureauer en god mulighed.
Er der forskel på webbureauer?
Der er stor forskel på de webbureauer, der findes i Danmark fra betalingsbetingelser/pris til faglighed og rådgivning. Som nævnt tidligere har branchen desværre et dårligt ry, eftersom mange webbureauer har snydt kunder igennem tiden med uopsigelige kontrakter og helt urealistiske betingelser. Derfor er det vigtigt at vælge et webbureau med omhu, og sikre at bureauets intentioner er at levere den bedste løsning.
Kontra mange andre webbureauer har vi ved Adtention valgt at gå den transparente vej ved at sige vi ingen binding har, du ejer systemet, og alt budget relaterede skal godkendes inden påbegyndelse af udviklingen. Det sikre at vi altid skal levere en høj standard for at bibeholde dig som kunde, fordi du reelt blot kan skifte til et andet webbureau.
Det sidste punkt man skal være meget opmærksom på er, at pris og kvalitet hænger oftest sammen indenfor udvikling af hjemmesider. Vi er en service virksomhed, der anvender timer for at lave løsningen, hvilket også vil sige at hvis prisen er 5.000 kr. for en hjemmeside, så er der reelt kun 10 timer til at holde kunde dialog, rettelser og opsætte en hel hjemmeside, hvis man antager at der bliver taget 500 kr. i timen. Ved sådan en løsning vil der oftest være en hage forbundet med prisen iht. at man blive bundet til løsningen i x antal år eller produktet, der bliver leveret, ikke har en høj kvalitet. Så vi kan altid anbefale dig at afholde dig fra webbureauer, der binder dig i en given periode for at have en hjemmeside, eftersom web hosting af en almindelig hjemmeside koster 500-1.000 kr. om året. Hvis hjemmesiden er opsat ordenligt vil den også kunne drives i et par år uden brug for hjælp af et webbureau, hvis ikke der skal foretages videreudvikling.
Hvad afgør et webbureaus pris?
Det er ingen hemmelighed at et webbureau tager penge for deres løsninger, men prisen bliver oftest dannet på baggrund af bureauets lokation, faglighed på de specialister du skal bruge, og hvor meget tid det enkelte webbureau mener der skal bruges.
Tager man et webbureau i København vil prisen automatisk være højere end i Jylland. Men en ting er timeprisen, den næste er hvad det enkelte bureau estimere på opgaven. Den primære faktor er, hvor meget tid der estimeres til det enkelte projekt. Hvis flere bureauer byder ind på opgaven og der er 100 timers forskel i opgaven, vil prisen under alle omstændigheder variere markant på trods af timeprisen.
Her er det vigtigt for dig som kunde at tænke over estimatet, hvis et webbureau byder 30 timer på en fuld funktionel webshop med design, så vil det højst sandsynlig gå i vasken enten på deadline eller selve projektet. Årsagen er simpel, et projekt vil eksempelvis se således ud:
Design: 5 timer
Udvikle indhold: 20 timer
Kunde dialog: 4 timer
Lancering 1 time
Hvis du har bare lidt rettelser til enten designet, til hjemmesiden, eller har brug for ekstra assistance til at anvende systemet vil tidsplanen skride, og bureauet du har valgt vil begynde at underlevere, fordi det bliver en underskudsforretning.
Et webbureau kan tilbyde en bred vifte af tjenester, herunder webudvikling, design af hjemmesider og webshops, programmering, digital markedsføring (såsom SEO, Google Ads, Facebook-annoncering), samt skræddersyede løsninger og rådgivning.
Når du vælger et webbureau, er det vigtigt at undersøge deres erfaring, faglighed og praksis. Spørg ind til deres arbejdsproces, tidsestimater og om de tilbyder en projektleder som bindeled mellem dig og udviklerne. Undersøg også om du vil eje hjemmesiden efterfølgende og om der er bindinger eller uforudsete omkostninger.
Et webbureau fokuserer primært på design, udvikling og digitale løsninger, mens et markedsføringsbureau arbejder med online markedsføring som SEO, Google Ads og sociale medier. Nogle bureauer tilbyder dog begge typer af tjenester under samme tag.
Et webbureau er en virksomhed, der tilbyder fuldservice inden for design, programmering og forretningsforståelse i forbindelse med online aktiviteter. De omsætter kundens behov og ønsker til digitale løsninger, der tilfører værdi til virksomheden gennem salg, leads eller branding.
Prisen hos et webbureau kan variere afhængigt af faktorer som bureauets lokation, faglighed, tidsestimater og kompleksitet af projektet. Det er vigtigt at være opmærksom på, at kvalitet ofte hænger sammen med pris, og at urealistisk lave priser kan føre til dårlige resultater og uforudsete omkostninger senere hen.